fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שר הבריאות ליצמן הורה לבחון מחדש חלופות התפלה בגליל המערבי

ממשיכים להיאבק במתקן ההתפלה. הכתובת החרושה בשדה (צילום: פרטי)
ממשיכים להיאבק במתקן ההתפלה. הכתובת החרושה בשדה (צילום: פרטי)
ממשיכים להיאבק במתקן ההתפלה. הכתובת החרושה בשדה (צילום: פרטי)
ממשיכים להיאבק במתקן ההתפלה. הכתובת החרושה בשדה
(צילום: פרטי)

שר הבריאות יעקב ליצמן הורה היום לבחון חלופות נוספות  להקמת מתקן התפלה בגליל במערבי.  היום (שלישי) נפגש ראש מועצת מטה יורם ישראלי עם השר ליצמן בלשכתו בירושלים.  ליצמן אמר כי יש צדק רב בדברי תושבי הגליל המערבי הטוענים כי לא נבחנו היטב חלופות לשאיבת מים מאזור מפרץ חיפה ובכך לאפשר את הקמת מפעל ההתפלה באזור תעשייה קיים ולא בשטחים חקלאיים בלב הגליל  המערבי.

ישראלי הוסיף כי המדינה יכול לעצור לפני שהיא משקיעה מליארדים  בתשתיות שעוד מספר שנים יתגלו כטעות גורלית שתגרום לנזק רב, בלתי הפיך לחוף  הים.

ליצמן: "צריך לבדוק טוב טוב לפני שמחליטים ולדעתי לא בדקו מספיק טוב. מה שתלוי בי זה בריאות הציבור ואני רוצה לבדוק את זה לפני שאני מחליט. אני מבקש שיבדקו את כל החלופות שמועצה הציעה ויסבירו לי למה ולא ולמה כן".

החלטת השר באה היום לקראת דיון מכריע במועצה הארצית לתכנון ובנייה שאמור להתקיים בחודש הקרוב.  לאחר שרשות המים  מבקשת להקים מפעל התפלה על 100 דונם  בשטחים חקלאיים, 200 מטר מבתי התושבים במושב רגבה.  לטענת ראשי המאבק והמועצה מדובר באיוולת תכנונית וסביבתית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות