fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שריפי: עוה"ד החיצוניים עולים לקופת העירייה מיליוני שקלים

בפנייתו למנכ"ל העירייה וחברי מועצת העיר, מבקש שריפי להפסיק להעסיק עורכי דין פרטיים בעניינים שבשגרה. העירייה: הנתונים של שריפי אינם נכונים
עיריית נתניה | צילום: דוברות העירייה
עיריית נתניה | צילום: דוברות העירייה

עו"ד ד"ר ניסן שריפי פנה השבוע למנכ"ל עיריית נתניה ולחברי מועצת העיר בדרישה כי העירייה תפסיק לאלתר לשכור עורכי דין פרטיים לייצוג בהליכים שונים. שריפי טוען כי עורכי הדין עולים לקופת העירייה עשרות מיליוני שקלים בשנה. בפנייתו כתב שריפי: "משרדנו נתקל לאחרונה יותר ויותר בעורכי דין חיצוניים, בעלי משרדים פרטיים, שאינם עובדי עיריית נתניה, המייצגים את העירייה בהליכים שונים, לרבות בהליכי השגה וערר בגין חיובי ארנונה, בדיונים בעניין תיקי תכנון ובנייה בוועדות הערר למיניהן ועוד. חלקם עובדים לפי תעריף שעתי של כ-800 שקלים לשעת עבודה וחלקם מקבלים דמי טרחתם באחוזים מהגדלת חיובי הארנונה או האגרות וההיטלים".

בלשכה המשפטית בעיריית נתניה מועסקים כ-13 עורכי דין. לדברי שריפי, חלקם אף השתתפו בכתיבת ספרים בנושאי ארנונה ואגרות "והם מופיעים בבתי המשפט ובוועדות הערר באופן מקצועי ומכובד. אין כל צורך בהוצאת עשרות מיליוני שקלים מהקופה הציבורית עבור עורכי דין חיצוניים בוודאי לא כשגרה בתיקים רבים. מבירור שערכנו עולה כי עורכי הדין הפרטיים מייצגים את העירייה ללא כל מכרז וללא כל הליך של תמחור מול משרדים אחרים".

"בהתאם לנוהלי משרד הפנים". עיריית נתניה
"בהתאם לנוהלי משרד הפנים". עיריית נתניה

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "השירות המשפטי בעיריית נתניה מבצע את מרבית העבודה המשפטית בעצמו. הוא נעזר בשירותיהם של עורכי דין חיצוניים במספר תחומים מוגדרים וידועים: בתחום התכנון והבנייה, שם גדל היקף העבודה באופן משמעותי בשנים האחרונות בעקבות תיקון 101 ובמקביל הצטמצם מספר עורכי הדין העוסקים בתחום זה בשירות המשפטי משניים לאחד. עובדה זו מחייבת הוצאת עבודה משפטית הקשורה בתכנון ובנייה לעורכי דין חיצוניים, שכן אין שום דרך אחרת בה ניתן להשתלט על היקפי העבודה ההולכים וגדלים.

"מלבד תחום התכנון והבנייה, נעזר השירות המשפטי בעורכי דין חיצוניים רק במקרים של מומחיות, אז מתקיימות מפעם לפעם התייעצויות עם עורכי דין מומחים. "כל עבודת הגבייה המשפטית מבוצעת זה עשרות שנים על ידי משרדי עורכי דין חיצוניים, חלקם עוסקים רק בגבייה וחלקם עוסקים גם בהגדלת בסיס השומה בארנונה ובהיטלים.

"חשוב לציין כי שיטת התגמול של עורכי הדין העוסקים בגבייה שונה משיטת התגמול של עורכי הדין המייעצים והעוסקים בתכנון ובנייה. אלה האחרונים אכן מתוגמלים בתשלום לשעה, אלא שכל הנתונים שהובאו על ידי עו"ד שריפי מוכחשים – אין מדובר בעשרות מיליוני שקלים וגם המחיר לשעה שצוין על ידו גבוה מזה המשולם על ידי העירייה לעורכי הדין. שכר טרחתם של עורכי דין העוסקים בגבייה בלבד אינו משולם כלל על ידי העירייה אלא רק על ידי החייבים.

"בעניין קיומם של מכרזים – העירייה פועלת בהתאם לנוהלי משרד הפנים בכל הקשור להעסקת עורכי דין, בין בדרך של העסקה על ידי ועדת היועצים העירונית ובין בדרך של מכרז, הכל על פי תחומי העיסוק והנחיות משרד הפנים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות