fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שני רוכבי אופניים נסחפו בנחל אלכסנדר המזוהם

קצף ענק המוזרם לנחל גרם לסחף. בנס הצליחו השניים, תושבי נתניה לחלץ את עצמם רשות הניקוז: "מסיק הזיתים החל אצל הפלשתינים ונחל שכם ונחל אלכסנדר מזוהמים בלי אפשרות לעצור את זה"
דינה ונתי לפני הנפילה למחל (צילום: ניסים שביט)
דינה ונתי לפני הנפילה למחל (צילום: ניסים שביט)

דינה וסרשטיין ונתי אברהמי רכבו ביום שני עם קבוצת רוכבים מנתניה לאורך נחל אלכסנדר. במהלך הרכיבה הבחינו הרוכבים בכמות גדולה במיוחד של קצף על הנחל שנראה כמו הר של שלג. הרכיבה כמעט הסתיימה באסון.

במקומות שונים בנחל אפשר להבחין בשמן וקצף של דטרגנטים שהם תוצאה של פסולת הטיפול בבתי הבד לשמן באזור.

עתוך כדי הטיפול בבתי הבד שוטפים ומשתמשים בדטרגנטים ושופכים אותם לנחלים. הקצף הרב הוא תוצר של הזיהום.

דינה ונתי לפני הנפילה למחל (צילום: ניסים שביט)
דינה ונתי לפני הנפילה לנחל (צילום: ניסים שביט)

וסרשטיין: "רכבנו לכיוון אגמון חפר במזרח נחל אלכסנדר. בצידי הדרך עצרנו לצלם מחזה שנראה כמו שלג ומתברר שזה קצף של דטרגנטים ופסלות בגובה הר. בעוד אני עומדת כדי שיצלמו אותי החלקתי לתוך הנחל מתחת להר הקצף. הרגשתי שאני טובעת ללא אפשרות לנשום במשך כמה דקות. נתי אברהמי איש יקר קפץ פנימה באומץ רב ללא היסוס תוך כדי שהוא מסכן את חייו בנסיון לחלץ אותי.

"שנינו נפלנו וקמנו ובקושי הצלחנו לצאת. זה היה בזכות ניסים שביט שנשאר למעלה כדי לצלם אותנו ולא איבד עשתונות. הוא גילה תושיה רבה ובעזרת צינור שמצא במקום הוא משך אותנו החוצה  תוך שהוא מפעיל כוחות על. מיותר לציין מה עלול היה לקרות".

עונת מסיק הזיתים אצל ערביי הרשות הפלשתינית החלה ותוך כדי הטיפול בבתי הבד שוטפים ומשתמשים בדטרגנטים ושופכים אותם לנחלים. הקצף הרב הוא תוצר של שפיכת דטרגנטים לנחל.

ראש רשות ניקוז השרון ניסים אלמון מסר בתגובה: "מסיק הזיתים החל אצל הפלשתינים ונחל שכם ונחל אלכסנדר מזוהמים בלי אפשרות לעצור את זה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות