fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שנה לבחירות המקומיות; מעלות בעין הסערה

אין קיפוח במעלות תרשיחא. שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)

 

יועצת התקשורת ליבנת נזרי, בעלת משרד לייב תקשורת, מסבירה השבוע  כי הפוליטיקה הארצית תכריע את הכף לטובת הבחירות המקומיות.

נזרי, בת 41 היא ילידת מעלות- תרשיחא. הוריה, אנשי חינוך מוכרים בעיר. נזרי מספרת כי שאפה פוליטיקה מינקות בבית דתי לאומי. את המורשת הפוליטית ספגה מסבתה כשהייתה מדליקה נרות למען הצלחתו של מנחם בגין.

שמה של נזרי עלה לכותרות כשקידמה את ארקדי גאיידמק, לאחר מכן שימשה כדוברת ועדת הכלכלה של הכנסת ובתפקידה  האחרון שימשה כיועצת תקשורת של שר התחבורה ישראל כץ.

נזרי בטוחה כי בשנה הקרובה יתקיימו בחירות לכנסת.

ליבנת נזרי צילום: יח"צ
ליבנת נזרי צילום: יח"צ

"הטרנד המפלגתי שייבחר, הוא שייקבע את יחסי הכוחות בבחירות המוניציפליות", מסבירה נזרי, "בפריפריה תמיד המהלכים מגיעים מאוחר מידי ויש ריכוז של כוחות של משפחות מסוימות, היכן שיש מוקדי כוח.  תושבי הפריפריה שואפים למועמד שיש לו כמה שיותר קשרים עם השלטון המרכזי, שמצטלם עם חברי מפלגה ויכול להביא תקציבים.

"בשנת הבחירות הקרובה, ישימו האזרחים לנגד עיניהם את נושא השחיתות השלטונית. הם ירצו מועמדים נקיים ובשקיפות.  הפריפריה עדיין לא השכילה למנף נשים לתפקידים ראש עירייה. הנשים עדיין נשארות מספר שתיים ותומכות זכייה ברשימות למועצת העיר.

"אנחנו נראה קמפיינים נגטיבים, שימוש במדיות לא מסורתיות כשהפייסבוק והוואטצ- אפ, הם אמצעי ביטוי להעברת המסרים.  חד משמעית כמה דמויות בצפון הולכות להשתנות. המפה של ראשי הערים הנוכחית לאו דוקא תהיה בשנת 2018.  במקביל צריך לעודד את התושבים לצאת להצביע, כי מי שמגיע להצביע הן קהילות מעורבות. אנחנו נראה התחזקות של המפלגות: ש"ס, הבית היהודי וישראל ביתנו במועצות הערים.

שיר למעלות

במעלות- תרשיחא הולכת להיות מערכת בחירות סוערת מאד. הקמפיינים הנגטיבים על ראש העירייה המכהן שלמה בוחבוט צצים כפטריות אחרי הגשם.

42 שנה מכהן בוחבוט כראש עירייה. זו הייתה שנה של סערות פוליטיות גם במועצת העיר עם אופוזיציה שלא נתנה לבוחבוט מנוח.  הבחירות הבאות ישקפו את אותו הלך רוח. ב-2013 הפסיד חבר המועצה  ארקדי פומרנץ ב- 282 קולות בלבד.

ראש העירייה המארח שלמה בוחבוט צילום: אדריאן הרבשטיין)
שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)

בראיון לצפון- 1 מצהיר בוחבוט: "אני ראש עיר מכהן ולא עוד עסקן. לא בכדי אני נבחר פעם אחר פעם, כי הציבור סומך עליי, הוא יודע שאני אדם אחראי עם דרך, ולא בובה על החוט שנגרר לכל זוטה ושלא כבר נתחיל להתיש אותו בברברת פוליטית ועסקנות. יש גורמים עבריינים שאצה להם הדרך והם מריצים אנשים שנח להם איתם, ושלא יפריעו להם לפתוח עסקים לא חוקיים ועסקים שמסכנים שלום הציבור".

פומרץ לא מתרגש מהמסרים שבוחבוט מעביר: "נקודת הפתיחה שלנו הרבה יותר טובה מפעם שעברה. יחד עם זאת אנחנו לא נרדמים בשמירה,  אנחנו עובדים קשה כדי לשרת את הציבור.  יש לי צוות מחשבה ותומכים. היום זאת משימה לאומית לכל תושבי מעלות תרשיחא להחליף את השלטון. הקהילה צריכה להתאחד לקראת שינוי. בבחירות האחרונות הפסדנו במאות קולות בלבד ומסקרים שעשיתי, הכוח שלנו מתעצם בזכות הציבור והתעוררות שלו ובעיקר ממודעות גבוהה לבעיות השלטון. לציבור נמאס מבני מלוכה. כל הנושא שבוחבוט מתייחס אליו של גורמים  עבריינים זה  מסע הפחדה. אין כל גורם בעירייה שהוא מוקד כוח לפעילות עבריינית, אני לא יודע איפה הוא חי" .

האיש של החזנים

חבר מועצת העיר עו"ד יוסי ברדא,  בן 36, נשוי עם שלושה ילדים. רעייתו היא נכדתו של יעקב חזן ז"ל, אשר כיהן כסגנו של שלמה בוחבוט במשך כ-30 שנים. ברדא גדל במרכז הארץ, לדבריו, לפני כשבע שנים עבר להתגורר במעלות מתוך אידיאולוגיה ליישב את הגליל.

ברדא, עו"ד בתחום הרשויות המקומיות ולקראת סיום דוקטורט במשפטים. לפני כשנה וחצי הצטרף לשורות הליכוד ויש בכוונתו להוביל את הסניף במעלות תרשיחא בשנה האחרונה אירחה קבוצתו שרים, ח"כים ואף את ראש הממשלה. ברדא מחזיק במנדט מטעם סיעתו של בוחבוט ולא נכנע לכל לחץ להחזיר את המנדט על אף שנקרא בוגד.

עו"ד יוסף ברדא (צילום: עצמי)
עו"ד יוסף ברדא
(צילום: עצמי)

ברדא: "מעלות תרשיחא בשלה וכמהה היום, יותר מתמיד, לשינוי ולהנהגה חדשה, צעירה, ישרה ומשתפת שתוביל אותה לפסגות חדשות. אחרי שנים רבות של אוזלת יד והשלמה עם המצב הקיים, נפתחת הזדמנות מרגשת לדרך חדשה בתחום החינוך, התרבות, הדיור, הספורט, התיירות התשתיות ועוד.

"אין לי ספק שחבריי לחזון, ארקדי, אלוש ורבים טובים נוספים, יצטרפו למהלך מאוחד להובלת עירנו".

ארקדי פומרנץ
ארקדי פומרנץ (צילום: יח"צ)

מי שעוד רוצה להעיף את בוחבוט הוא המועמד שלומי אלוש, סגן אלוף במיל' איש מודיעין שפרש מצה"ל אחרי 30 שנה.  אלוש  הכריז: "אני מביא איתי ניסיון רב שנים בתחום הפיקוד והניהול במסגרות הצבאיות השונות, התמודדתי והוכחתי עצמי ביכולת לקבלת החלטות בתנאי לחץ, אני מביא איתי מומחיות בהנעת אנשים וניהול מו"מ. כל בר דעת מבין כי יותר מ-40 שנות שלטון מביאים עמם חולאים הבאים לידיי ביטוי בצורות שונות אך הבולטים ביניהם הינם ניהול ריכוזי שאינו מאפשר צמיחה של הנהגה צעירה. היעדר שקיפות, התערבות פוליטית בכל צעד בעיר".

ברמי יתמודד?

ברחבי עכו מתלחששים כי  מנכ"ל הליכוד לשעבר, אריק ברמי,  צפוי להתמודד מול ראש עיריית עכו שמעון לנקרי.  בסביבתו של ברמי אומרים שהוא יושב על הגדר וממתין להתפתחות הבחירות בפוליטיקה הארצית שתכריע בשאלה האם יתמודד. במקביל מסרו כי יתמודד רק אם ינצח.

חשוב להשתתף ביריד. שמעון לנקרי (צילום: יח"צ)
שמעון לנקרי (צילום: יח"צ)

לצפון-1 מסר ברמי כי בשלב זה אין לו כוונה להתמודד, אך יקבל החלטה לקראת חודש ינואר.

ראש העירייה שמעון לנקרי אמר לצפון- 1: "בעשור האחרון עברה העיר עכו מהפכה בכל תחומי החיים וב"ה הצלחנו לבצע קפיצת מדרגה ולקצור הישגים ראויים לשבח כדוגמת פרסי חינוך ותרבות ארציים. אני מתכוון  להתמודד לראשות העיר גם בקדנציה הקרובה כדי להמשיך את העשייה הברוכה ולהצעיד את העיר עכו קדימה".

שקט תעשייתי

בשלומי נהנה ראש המועצה גבי נעמן מבידול תחרותי בשלב זה,  למרות שעבר מערכת בחירות סוערת לפני חמש שנים.

גבי נעמן
גבי נעמן (צילום: יח"צ)

נעמן: "בשנים האחרונות התחלנו בשלומי מסע של קפיצת מדרגה הסטורית בעתידו של היישוב. הפרויקט שאמור לשלש את מספר התושבים בשלומי ימשך כעשור. אני רואה בכך שליחות לסיים את המהלך הזה ולהשאיר אחרי עיר מרכזית ומשפיעה בגליל המערבי. אני מאמין בשלומי ובהחלט רואה את עצמי ממשיך לקדנציה חמישית ובכוונתי לאחד את כל הסיעות והזרמים הפוליטיים תחת קורת גג אחת עם תמיכה בי מקיר לקיר ואין לי ספק שהציבור יאפשר לי להמשיך ולשרת אותו בנאמנות, ביושרה ובכבוד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות