fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלמה ישי: "עוד לא יבשה הדיו וכבר הקוד האתי בעיריית נתניה לא עמד במבחן"

בישיבתה הראשונה של מועצת העיר החדשה ישב שלמה ישי, מי שהיה יו"ר הקואליציה, ביציע האורחים. את מקומו מחליף אלון אלראי, חבר סיעת הליכוד. ראש העירייה הודתה לישי על השרות שעשה במועצה ואיחלה לאלראי הצלחה. ישי היה יו"ר מועצת העיר בשתי הקדנציות האחרונות ופרש מהפוליטיקה המקומית לאחר ארבע קדנציות במועצת העיר. הוא נכנס למועצת העיר בעת כהונתו של צבי פולג כחבר סיעת המפד"ל ובשתי הקדנציות האחרונות היה חבר סיעת נתניה אחת בראשותה של מרים פיירברג. ישי כיהן כיו"ר ועדת הכספים, מ"מ יו"ר ועדת מכרזים לכח אדם ובוועדות נוספות, היה דירקטור ויו"ר דירקטוריון מי נתניה, חבר בהנהלת מתנ"ס נאות הרצל ויו"ר ההנהלה.

ישי, 74, אלמן, אב לשלושה וסב ל-14 נכדים, היה במשך 30 שנה מורה ומנהל. בעשר השנים האחרונות לעבודתו במשרד החינוך הוא ניהל את בית הספר סיני ובשנים בהן כיהן כחבר מועצת עיר הוא היה מנכ"ל הקרן לקידום מקצועי של הסתדרות המורים במשך למעלה מעשר שנים.

ביציע האורחים. שלמה ישי. צילום רותי ברמן
ביציע האורחים. שלמה ישי. צילום רותי ברמן

"תפקיד חבר המועצה נעשה בהתנדבות. אף פעם לא קיבלתי שכר ולא הוצאות. אהבתי את מה שעשיתי. אני אוהב לתרום למען הציבור ורוצה להשפיע. עמדתי לצידה של ראש העירייה בניהול הישיבות ולפעמים לא היה קל לנהל אותן. אני חושב שתפקיד יו"ר מועצת העיר היה הבולט מבין התפקידים שעשיתי אבל לא פחות ממנו חשוב היה התפקיד של יו"ר ועדת מכרזי כוח אדם לעירייה בהם התקבלו מאות עובדים חדשים לעירייה.

מה אתה מציע לעשרת חברי מועצת העיר החדשים שאין להם ניסיון בהתנהלות המועצה?

"לקראת אישור התקציב צריכים חברי המועצה ללמוד אותו תוך שבועיים שלושה. הם יכולים לקבל עזרה מגזברות העירייה ולהיעזר בחברי מועצה ותיקים. חלק גדול מהתקציב הרגיל הוא קשיח, כמו משכורות, הסכמים מול משרדי ממשלה כמו חינוך ורווחה מים וחשמל בהם אין אפשרות לעשות שינוי. העירייה חייבת על פי חוק לתת הנחות בארנונה לסקטורים כמו נכים וחד הוריות. הועדה להנחות דנה במקרים של בודדים ויכולה לאשר רק בשוליים"

היכן יכולים חברי המועצה לדרוש שינויים?

"באירועים, בספורט, בתמיכות לעמותות ולתנועות נוער ומתנסים".

כחבר בצוות הקמת הקואליציה מה ההתרשמות שלך?

"כמעט כל חברי המועצה הביעו רצון להיות שותפים בקואליציה. יש חברים במועצה שבאו עם אג'נדה ברורה ורוצים לקיים מה שהבטיחו לבוחריהם. לעתים זה מתנגש על האג'נדה של סיעות אחרות. ולכן או שהם יתפשרו ויישבו ביחד במועצה או שאחת הסיעות תישאר בחוץ. כל אג'נדה כרוכה בעלויות וכאן עולה השאלה של סדר עדיפויות של ראש העירייה ושל הסיעות: האם להשקיע יותר בחינוך, בספורט או במתנ"סים. מאחר והעוגה קבועה צריכים לקבוע סדר עדיפויות וקודמת לכל היא ראש העירייה עם החזון שלה".

האם מי שמצביע בעד התקציב רואה עצמו בקואליציה?

"חייבים להביא את התקציב להצבעה וזה לא מחייב מעמד מוגדר של קואליציה או אופוזיציה. מי שמצביע בעד התקציב סביר להניח שהוא נוטה להיכנס לקואליציה. באשר לדרישות של הנבחרים יש תמיד עדכוני תקציב ותמיד אפשר להגיע להסכמות כל הצדדים וכל זאת במסגרת התקציב"

כולם רוצים סגנות בשכר. האם מועצת העיר הפכה ללשכת עבודה?

"חברי מועצת העיר באים לתפקידם בהתנדבות ויש להעריך את זה. תפקיד סגן בשכר קורץ להם ולעתים הוא אף נדרש בטענה שכדי לקדם את האג'נדה שלו הוא צריך זמן לעבוד ולכן צריך משכורת. יש תחומים כמו חינוך והנדסה שחייב להיות סגן במשרה מלאה, כלומר בשכר".

לשאלה האם תהיה סגנות ברוטציה ישי לא רוצה להרחיב אבל מה שמסתמן הוא שיהיו שני סגנים בשכר ושני סגנים האחרים יתחלקו בין ארבעה חברי מועצה כאשר כל אחד יכהן שנתיים ברוטציה. דברים אלה צריכים להיקבע מראש ולהגיע להסכמה מראש. תפקיד נוסף שניתן בשכר מלא לחבר מועצה הוא יו"ר אגוד ערים ועכשיו נבדק תפקיד נוסף יו"ר מטעם הרשות להתחדשות עירונית.

מה תעשה עכשיו בזמנך שהתפנה?

"אמשיך בהתנדבות ציבורית ואציע עצמי להיות חבר בוועדות שונות בעירייה כנציג ציבור".

במהלך 25 שנות פעילות ציבורית בעיר ניהל ישי 200 ישיבות מועצת עיר, 200 ישיבות של ועדת כספים וכ-200 ישיבות של ועדת מכרזים: "מאד אהבתי את העבודה הציבורית ואני שמח שיש הערכה לפועלי וראש העירייה ביטאה זאת בישיבתה הראשונה של המועצה".

האם אתה מברך על ההצעה שחברי המועצה יקבלו את הקוד האתי שהציע אורנשטיין?

"אני בהחלט מסכים עם הקוד האתי. אך כבר בדיון הראשון של המועצה עוד לא יבשה הדיו מכתיבתו וכבר נראה שלא עמד במבחן".

איך אתה רוצה שיזכרו אותך?

"אני מאמין שיזכרו אותי כמי שעשה דברים טובים למען העיר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות