fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלושה פצועים בהם תינוקת בתאונה בכביש 89

הפקק השבוע בצומת כברי. לאמבולנסים לא הייתה שום דרך להגיע לבית החולים (צילום: אמיר ירחי)
הפקק השבוע בצומת כברי. לאמבולנסים לא הייתה שום דרך להגיע לבית החולים (צילום: אמיר ירחי)

למרכז הרפואי לגליל בנהריה, הובאו הערב שלושה פצועים מתאונת דרכים על כביש 89 סמוך למושב בן עמי.
גבר ואישה כבני שלושים ותינוקת כבת חצי שנה. מצבם מוגדר קל והם עוברים כעת בדיקות בחדר המיון.
בשל התאונה נוצרו עומסי תנועה בקטע הכביש בין צומת כברי לצומת נהריה שהוא כביש הגישה היחיד למרכז הרפואי לגליל. מדובר בקטע עם נתיב נסיעה אחד לכל כיוון ללא הפרדה וללא שוליים.

הפקק השבוע בצומת כברי. לאמבולנסים לא הייתה שום דרך להגיע לבית החולים (צילום: אמיר ירחי)
לאמבולנסים אין שום דרך להגיע לבית החולים
(צילום: אמיר ירחי)

שדרוג כביש 89: רק בעוד שנה וחצי

כך עולה מהדיון המיוחד שנערך בוועדת הכלכלה של הכנסת. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, דרש ממשרד התחבורה לזרז את הטיפול

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, דנה השבוע בטיפול בכביש 89 בין כברי לנהריה בצפון, לבקשת חברות הכנסת יעל גרמן ויעל כהן פארן וחברי הכנסת אוסאמה סעדי, אכרם חסון, חמד עמאר, ג'מאל זחאלקה ויצחק וקנין.

לטענת חברי הכנסת, משרד התחבורה מגלה אזלת יד בטיפול בכביש, שמסכן את חייהם של מאות אלפי תושבי הגליל המערבי. היו"ר כבל פתח את הדיון בביקורת על היעדרותו של מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, ואמר כי הוא מעוניין להגיע לתוצאות מעשיות ולכן מצפה שבישיבה כזו ישתתפו מי שיש להם סמכות לקבל החלטות במקום.

חברי הכנסת הסבירו כי בקטע שבין צומת כברי לנהריה, שאורכו 5 ק"מ בלבד, אירעו בעשור האחרון 150 תאונות בהן נהרגו 6 בני אדם ויותר מ~400 נפגעו. כמו כן צוין כי משרד התחבורה הבטיח לסיים את עבודות הרחבת השוליים בכביש במאי 2015. חברי הכנסת טוענים כי ההבטחה לא קיימה עד היום, וכי אזלת ידו של משרד התחבורה אשר נמנע מלהפוך את הכביש לדרך דו~נתיבית עם גדר הפרדה, יחד עם סלילת נתיב חירום והצגת לוח זמנים מחייב לביצוע העבודות, עולה כדי מחדל של ממש המסכן את חייהם של מאות אלפי תושבי האזור וממשיך לגבות קרבנות.

מנכ"ל עמותת ידידי המרכז הרפואי לגליל ותושב קיבוץ כברי, אמיר ירחי, סיפר כי לפני שנתיים ניצל מתאונה חזיתית בכביש, ואמר כי לפני חודש למשפחת כץ לא היה את המזל הזה ויום אחד מישהו יצטרך להסתכל לילד בן שנתיים שאיבד את משפחתו ולענות לו למה לא מרחיבים את הכביש. "על הכביש אולי לא נוסעים שרים חברי קבינט ובעלי הון, אבל נוסעים עליו אנשים, שהאיום המרכזי על החיים שלהם הוא לא קטיושה אלא תאונת דרכים", אמר.

היו"ר כבל אמר בתגובה כי "משרד התחבורה עושה עבודה מדהימה בכל הארץ וזה רק מעצים את הבעיה. כולם מבינים את היכולות של המשרד, ומקוממת העובדה שמקטע כזה קטן, שהוא עניין של מה בכך, לא מטופל".

מנהלת תחום תקציבי פיתוח במשרד התחבורה, מיטל הומינר, אמרה כי כביש 89 נכלל בתוכנית החומש של המשרד וכולל חלוקת הדרך לשני נתיבים דו מסלוליים עם הפרדה, הסדרת צמתים ושביל אופניים בעלות של כ-250 מיליון שקל. עם זאת היא ציינה כי היציאה למכרז תהיה בעוד כשנה וחצי.

ראש תחום מהנדסי תנועה מחוזי במשרד התחבורה, אנה אוסטרובסקי, אמרה כי חברת נתיבי ישראל מקדמת תכנון של שול ימני לרכב חירום, אך התכנון הוא בשלבים מאוד מתקדמים וברגע שהוא יגיע למשרד התחבורה הוא יאושר. הומינר הוסיפה כי תכנון מפורט של השול יסתיים באמצע 2017 וציינה כי תקציב התכנון הגיע ממשרד האוצר רק לפני חודש.

היו"ר כבל זעם וביקש לדעת מדוע אי אפשר לזרז את התהליך, הוא הוסיף ואמר כי הוועדה לוקחת על עצמה כפרויקט את הטיפול בכביש, וביקש מיו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, ח"כ יעקב אשר, לקיים מעקב צמוד אחרי העניין ואמר: "אנחנו תובעים לקבל תשובות ברורות תוך 10 ימים, לא נוותר עד שהפרויקט ייצא לדרך".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות