fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלומי: תושבי גבעת הארזים מחו, הסעיף ירד מסדר היום

תושבי השכונה, המתנגדים לבניית 10 יחידות דיור בחורשה הסמוכה אליהם ומבקשים לשמר את היער הירוק, הגיעו למחות בישיבת המועצה. נעמן: "הדיון בנושא מוקפא עד לאחר הבחירות"
גבי נעמן (צילום: עצמי)
גבי נעמן (צילום: עצמי)

12 תושבים משכונת גבעת הארזים בשלומי התייצבו בישיבת מועצת העיר האחרונה, במטרה למנוע הצעה לסדר בדבר בניית 10 יחידות דיור בחורשת חניתה מול הרחובות הארזים והאלון. מדובר בקרקע המוגדרת כשטח ייעור ציבורי פתוח (שצ"פ), שבמסגרת תוכנית המתאר החדשה של שלומי שונה ייעודה למגורים.

זהבה מלכה המתגוררת בגבעת הארזים יותר מ-15 שנים אמרה ל"צפון-1": "כשרכשנו את הבית היה רשום בתוכנית המתאר שלא תהיה בנייה נוספת ושהחורש הטבעי יישמר. בשבוע שעבר הגיעו מודדים מחברת 'מיפוי ישראל', והם אמרו שמתוכננת בנייה של בתים מולנו ושהם מסמנים את אזור היער. רק אז התברר שהמועצה שינתה את תוכנית המתאר ומתכננת לבנות יחידות דיור ולכרות את היער. במקרה, באותו היום, עלה הנושא להצבעה במועצה. השכנים התפרצו לדיון במועצה בטענה כי היא ממהרת לבנות מספר כזה קטן של דירות בשעה שלשלומי יש יותר מ-3000 דירות מאושרות. אז מה הלחץ והבהלה לכרות את היער? למקום הזה מגיעים אליו אלפי מטיילים ורוכבי אופנועים. יש מסלול הליכה ומתקיימת בו צעדה לזכר החלל אשר זגורי ז"ל. ההצבעה נדחתה בעקבות המחאה שלנו. יצאנו למאבק ואנו רואים רק תוצאה אחת: התחייבות של קק"ל לשמור על היער והתחייבות לא לממש את הבנייה. לא נרפה עד שההחלטה תבוטל".

ראש מועצת שלומי גבי נעמן מסר בתגובה: " אחרי ששמעתי את התושבים, קיבלתי החלטה ממלכתית להסיר את הנושא מסדר היום ולקיים מפגש עם התושבים לאחר הבחירות. הדיון מוקפא עד לאחר הבחירות".

חבר המועצה דודו דר: "במהלך הישיבה ביקשתי מראש המועצה להבין מדוע  נדרשות כריתת העצים והריסת החורש הנפלא שיש לנו ביישוב לטובת מספר כה קטן של דירות? האם סיימנו כבר לבנות ולשווק את אלפי הדירות המאושרות בשכונת יערית ובגבעת החמודות שנותר לנו רק להרוס שכונה? לשמחתי, תושבי דרך הארזים הגיעו לישיבת המועצה ומחו על הכוונה להרוס להם את השכונה ובזכותם הצלחנו להוריד מסדר היום את הגזירה. ברור לי שנושא זה יעלה שוב מיד לאחר הבחירות, ולכן מחובתנו לדאוג מול המשרדים הרלוונטיים שבשום שלב לא תתאפשר בנייה בשכונה. תושבי השכונה יצאו למאבק על ביתם ועל הצלת היער ואני אסייע בכל הנדרש במאבקם הצודק".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות