fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלווה ברטי: "אני מתגעגעת וכל שלושה חודשים מגיעה לארץ"

שלווה ברטי צילום תמיר ברגיג
שלווה ברטי צילום תמיר ברגיג

הזמרת שלווה ברטי שמחלקת את חייה בין פלורידה לתל אביב מופיעה בימים אלה ברחבי הארץ עם המופע שלה "חיה פה ושם". בנתניה היא תופיע 17.1.2018, במתנ"ס אריק איינשטיין בעיר ימים בלווית להקת המחול "סעי יונה" של הכוריאוגרפית מלכה חג'בי.

שלווה ברטי, בת 60, ילידת נתניה גדלה בשכונת עין התכלת בנתניה. היא גרושתו של חבר מועצת העיר אלון אלראי ואם לשלושת ילדיהם, חיה על קו פלורידה- תל אביב. כל שלושה חודשים היא  מגיעה לארץ במקביל גם לסיבוב הופעות.  כיום מנהלת זוגיות עם ביהודי אמריקאי שעוסק בשמאות וצעיר ממנה בעשר שנים.

ברטי הוציאה 11 אלבומים. האחרון "חיה פה ושם" עם 11 שירים ובהם שירים בסגנון RNB . עם בואה להופעות היא רואיינה במספר תחנות רדיו אזוריות ויש מי שדואג לה ליחסי ציבור. המנהל המוסיקלי של האלבום הוא עופר שרביט והוא הפיק כמחצית מהשירים שבו. מחצית מהשירים שלווה כתבה את המילים ואף הלחינה ואת המחצית האחרת של השירים כתב המוסיקאי המוכשר דודי ניזרי שחי בפלורידה. את אחד השירים "אני ישנה וליבי קר" משיר השירים הלחין אביה של שלווה שלום ברטי. האלבום מוקדש לאמא שלה חבצלת. שלושה רבעים מהשירים הם שירי נוסטלגיה, קאברים וחזרה לשורשים: שירים מקוריים וישנים וגם בתימנית.

איך את מבלה את זמנך הפנוי?
"עושה ספורט בעיקר שחיה ורוקדת. בעיקר עסוקה בהופעות וכל מה שמסביבן כך שזמן פנוי כמעט ולא נשאר לי".

לא קשה לך לגור רחוק מהילדים, מהאמא והאחים?
"מאד. אני תמיד מתגעגעת וכל שלושה חודשים מגיעה לארץ. אם הגעגועים עזים אז לא משנה איפה אני בעולם אני עולה לטיסה לארץ. שלושת ילדי חיים אצל אלון וכולם מאושרים. הבכורה לומדת לדוקטורט בפסיכולוגיה וגרה בנתניה, אורי משתחרר מצה"ל ואחותו התאומה ים לומדת פסיכולוגיה לתואר ראשון".

מה דעתך על כך שאלון חזר לפוליטיקה?

"אני מאד שמחה בשבילו. הוא עוסק כל השנים בפוליטיקה, יש לו את העצמה להוציא מן הכח אל הפועל ולשנות דברים ומתאים לו להיות ראש עיר. אני גאה בו, מפרגנת לו ונמצאת ביחסים מצוינים איתו ותמיד אוהב אותו".

שלווה צילום תמיר ברגיג
שלווה ברטי (צילום תמיר ברגיג)

ברטי שירתה בלהקה צבאית עם ריטה ורמי קליינשטיין, השתתפה בשלושה קדם אירוויזיון, השתתפה בתכניות טלוויזיה ובהם ריח מנטה. היא למדה מוסיקה ושירה קלאסית אצל מיטב המוסיקאים בארץ כמו זמרת האופרה מיצי לוקר. המלחין יוסף הדר היה המנטור שלה.

בפלורידה היא מופיעה באופן קבוע בקהילות שונות בעברית ובאנגלית. היא משמשת כחזנית בבתי כנסת של הקהילות הרפורמית והקונסרבטיבית. היא שרה בימי שישי ושבת ובחגים ומפיצה את התפילות שלה בקהילות רבות בארה"ב אליהם היא מוזמנת. את שלווה ברטי גילה הכוראוגרף גברי לוי, מנהל להקת שלום שלקח אותה להופעות על במות בעולם. לפני עשר שנים הוא גילה לה עולם אחר בפלורידה:

מדוע עברת משירת אופרה לחזנות?
"השירה היתה תמיד התשוקה שלי וכשנוספה לזה תפילה זה משמעותי יותר וזה מחזק אותי ומספק לי הופעות. חזנות זה תחום שלגיל אין בו משמעות להיפך ככל שאת מנוסה יותר את מבוקשת יותר".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות