fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שי פירון: שלומי צריכה לפתח זהות מקומית

שר החינוך לשעבר ישמש יועץ חינוך למועצה המקומית. ראש המועצה: "הוא יהיה חלק בלתי נפרד מהיישוב" שי פירון. "הפריפריה צריכה להפוך למקום משמעותי" 
יעמוד בראש הוועדה. שי פירון | צילום: הילה מלמד
יעמוד בראש הוועדה. שי פירון | צילום: הילה מלמד

 

שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון, ישמש יועץ אסטרטגי בתחום החינוך למועצה המקומית שלומי. ראש המועצה, גבי נעמן, ופירון נמצאים במגעים האחרונים. פירון ביקר בשלומי בחודשים האחרונים, ההסכם ייחתם לתקופה של חמש שנים וכפוף לאישור מליאת המועצה.

שי פירון בקמפוס אנקורי צפון (צילום: הילה מלמד)
שי פירון (צילום: הילה מלמד)

פירון: "אני עובד ומסייע לפריפריה כי אני חושב ומאמין שהפריפריה צריכה להפוך למקום משמעותי. לכן נרתמתי לפרויקט זה בשלומי בצפון ובשדרות בדרום מתוך הבנה שצריך להשקיע ולהפוך את הקצה למרכז. בשלומי יש אפשרויות רבות של צמיחה דווקא מהמקום הקטן שהיא נמצאת בו. שלומי נמצאת בתהליך של פריצה והתחדשות ו'הרגע לפני' הוא הזמן לבנות את הדברים נכון. כולם מכירים את  העמדות החינוכיות שלי ואני רואה את החינוך כמכלול קהילתי ולא רק בבית הספר, אלא שילוב של מצוינות, וערכים בתוך הקהילה. אני נמצא עכשיו בשלב של למידה של המקום, כדי להכיר ולבחון לעומק את החשיבות והצרכים".

הרב פירון הוסיף כי שלומי צריכה לקבל יותר משאבים מתקציבי ממשלה. "לעולם פריפריה לא תהיה מרכז והחוכמה היא לתת אותנטיות וייחודיות. הרבה ערים רוצות לעשות רפורמה ולהעתיק לפריפריה פרויקט ממרכז הארץ, אבל זה תלוי שפה ותרבות וכך מאבדים את הזהות וגם לא מצליחים להכיל זהות אחרת. מקום כמו שלומי צריך לפתח זהות מקומית".

לשאלת "צפון-1" השיב פירון כי לדעתו ההחלטה שלא לפתוח בית ספר אנתרופוסופי בשלומי הינה בגדר טעות.

מחאת אזורי הרישום דעכה

מועצת שלומי התמודדה השנה עם החלטות משמעותיות בתחום החינוך. אחת מהן _ שינוי ייעוד חטיבת הביניים אורט ביישוב ממלכתי דתי _ לממלכתי בלבד, וכך לאפשר לתלמידים נוספים שלא בסקטור הדתי ללמוד בשלומי. ההחלטה היוותה תקדים ביישוב.

במקביל, בתמיכת משרד החינוך, המועצה סגרה את אזור הרישום לחטיבות הביניים והתיכונים. עד כה אזורי הרישום בשלומי היו פתוחים. אזור הרישום הפופולרי היה תיכון גליל מערבי בסמוך לצומת כברי. השנה, לראשונה, תלמידי היישוב מחויבים ללמוד בתיכון אורט שלומי.

החלטת המועצה לא עברה בשתיקה וגררה הפגנות ומחאות מצד הורים לתלמידי כיתות ו' שהשביתו את הלימודים מאז יום העצמאות. נודע כי חלקם עדיין במשא ומתן ללמוד מחוץ ליישוב, אך הרוב רשם את התלמידים לבית הספר.

מבדיקת צפון~1 עולה כי 85 אחוז מהתלמידים נרשמו לאורט שלומי ונותרו 20 הורים  שרשומים לבתי ספר אחרים מחוץ ליישוב או שעזבו את שלומי. נעמן  ציין בעניין המחאה על סגירת אזורי הרישום כי התלמידים שנרשמו לאורט שלומי אינם פחות איכותיים מאלה שבחרו לעזוב את היישוב.  

שלומי מנסה להביא  ליישוב שיטות חינוך שונות כדי להזרים אוכלוסיות חזקות. השנה נאבקה להקים בית ספר יסודי אנתרופוסופי ראשון בגליל המערבי. למהלך זה התנגדה נחרצות מנהלת מחוז צפון של משרד החינוך, ד"ר אורנה שמחון, ובית הספר ייפתח בקיבוץ מצובה (ראה ידיעה בעמוד 24).

בנוסף, השיקולים החינוכיים בשלומי הביאו לסיום עבודה של מנהלת מחלקת החינוך לפני חודשיים וכעת במועצה האריכו את מועד המכרז. נעמן מסביר: "יש לי מערכת חינוך שמדשדשת וקיבלתי החלטה להביא משב רוח חדש. לפני ארבעה חודשים התקשרתי לרב פירון, שהגיע לסיור בשלומי. סיירנו יחד בכל מוסדות החינוך ביישוב. פירון הכין תוכנית אב לחינוך ליישוב. שלומי תהפוך בעשור הקרוב לעיר וזאת לאור הגידול הדמוגרפי והמטרה היא לייצר מערכת חינוך אחרת. לשם כך נקים ועדת היגוי שתהיה מורכבת גם מתושבי האזור. אני מאמין שזו הדרך של שלומי להיות מובילה בתום החינוך בגליל המערבי. פירון ילווה את המועצה באופן אישי ויהיה חלק בלתי נפרד מהיישוב".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות