fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שי ברכה לגנדלמן: הפעל סמכותך לפתיחת עסקים בשבת בחדרה

מועצת העיר חדרה. צילום: עיריית חדרה
מועצת העיר חדרה. צילום: עיריית חדרה

שי ברכה, חבר מועצת העיר ומספר 2 ברשימת "חדרה בתנופה" של ראש העיר צביקה גנדלמן, העביר לפני כחודש לראש העיר את המלצתו לפתיחת מסחר בעיר בשבת. לפי נוסח ההצעה, מבקש ברכה כי גנדלמן יפעיל את סמכותו לאפשר פתיחת בתי עסק, קיוסקים וסופרמרקטים בסופי השבוע. זאת באישור חברי מועצת העיר ותוך התחשבות בסביבה.

על פי חוק העזר לחדרה (פתיחת בתי עסק וסגירתם), הוגדרו אזורים בהם ניתן לפתוח בתי עינוגים. אזורים אלה הם רצועת החוף, אזורי התעשייה, אזורי הפארקים (פארק יער חדרה, פארק השרון ופארק נחל חדרה), מתחמי תעסוקה ומסחר (אנרג'י פארק, מתחם מיקס ומתחם שערי חדרה) ולאורך כביש 4 בתחום שבין שדרות החירות לרחוב ביאליק.

בהצעתו, מבקש ברכה שבאזורים אלה יהיה ניתן לפתוח גם חנויות וסופרמרקטים. בנוסף ביקש ברכה להוסיף ארבעה אזורים נוספים, שייבנו בעתיד ושגם בהם יתאפשר לפתוח בתי מסחר, בנוסף על בתי עינוגים: מתחם הקאנטרי (הולמס פלייס), תחנת רכבת מזרח, מתחם אצטדיון הכדורגל ומתחם פארק סנטר (שכונת הפארק).

לפי החוק, רק ראש העיר יכול להעלות הצעות של חברי המועצה לדיון במועצת העיר, והצעתו של ברכה תעלה לדיון כבר בישיבת המועצה הקרובה, בעוד שבועיים. ראש העיר ישמע את דעתם של כל חברי המועצה בנושא ובהתאם לכך יעלה אותה לדיון והצבעה.

שי ברכה: "זה כבר לא רק חלום אלא הרבה מעבר לזה. חשוב לי לקחת חלק וליזום שינוי חיובי, ולהפוך את חדרה לעיר שיהיה אפשר לבלות וליהנות בה גם בסופי השבוע. אני שמח שזכיתי להזדמנות להמליץ לראש העיר להגיש את ההצעה הזו. אני כבר חושב על כל הפרויקטים הנהדרים שעומדים להיבנות ופועל לקראת פרויקטים עתידיים כמו תחנת רכבת מזרח. אני רוצה להחיות אותו ולהפוך אותו לפנינה תיירותית".

שי ברכה. צילום פרטי
שי ברכה. צילום פרטי

פתיחת העסקים בשבת בעיר עוררה גלים רבים לאחרונה, בייחוד בתקופת הבחירות והפך לאחד הנושאים המרכזיים במבחן הציבור. חלק מהסיעות אף בחרו להרחיב במצען הפוליטי על תפיסת עולמן בנושא ועד מהרה, השבת הפכה לקלף פוליטי ולמקור של התנצחויות בין הסיעות השונות.

ברכה, ששימש בקדנציה האחרונה כמחזיק תיק העסקים, התבטא רבות בנושא והבטיח להמשיך לפעול לקידום תרבות הבילוי בעיר. ההערכה היא שלאחר שראש העיר יבחן את נוסח ההצעה, הוא יעלה אותה לסדר היום בהקדם.

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "ראש העיר קיבל את פנייתו של חבר המועצה שי ברכה. את פירוט הבקשה הוא ישמע בישיבת המועצה ולאחר בדיקה של כל המשמעויות, יחליט אם להביא את הנושא לדיון במועצת העיר".

ההצעה לסדר של שי ברכה
ההצעה לסדר של שי ברכה

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות