fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שישה עצורים בהונאת ענק של משפחות בתשלום על חלקות קבר בצפון

המשטרה עצרה חשודים בהונאת משפחות נפטרים שביקשו לקבור את יקיריהם באזור חיפה והקריות ונהריה
בית העלמין
בית העלמין צור שלום בקרית ביאליק. צילום ארכיון

מחלקת ההונאה במחוז חוף ויחידת החקירות של רשות המיסים ערכו הבוקר פשיטה על ביתם של שישה חשודים, תושבי הצפון בחשד להונאה של חלקות קבורה בתמורה לתשלום של עשרות אלפי שקלים ממשפחות הנפטרים.  החשודים הובאו להארכת מעצר. מעצרם של ארבעה הוארך עד יום חמישי.  בין העצורים: עובד משרד הדתות, שלושה בני משפחה ועובד חברה קדישא, בגילאי 30-65 תושבי חיפה, קרית מוצקין והצפון.

לפני עשרה חודשים התקבלו תלונות על משפחות-קורבנות נפטרים, שנפלו לעוקץ והונאה. מהחקירה עולה כי החשודים ניצלו תמימותם של משפחות נפטרים, ושכנעו אותם לקבור את יקיריהם בבית עלמין מרווח וטוב יותר מאשר בבית העלמין בעיר מגוריהם.

מחומר החקירה עולה כי החשודים נהגו במשך שנים לשלשל לכיסיהם כספים במרמה, כ- 12 אלף שקלים מכל משפחה, תוך שהם מציגים לעשרות משפחות הנפטרים מצג בו מקומות הקבורה ללא עלות להם זכאים יקיריהם , אינם ראויים או מכבדים, וכי באפשרותם לסדר מקומות קבורה מרווחים יותר בבתי עלמין מרוחקים תמורת סכומי כסף רבים. כך למשל  שכנעו משפחה לקבור נפטר, תושב קרית ים בבית העלמין בנהריה. החשד הוא שאחד מהעצורים בפרשה שינה את מסמכי הקבורה.
כמו כן חוקרת המשטרה חשד לפיו נהגו החשודים לתת שוחד לעובד ממשרד הדתות על מנת  שיזייף את היתרי הקבורה שניתנו להם כחוק  ממשרד הדתות על מנת שישנה את מיקום בתי העלמין וחלקות הקבורה בהתאם לצורכיהם. הארכה היא שמדובר ב-70 משפחות שנפגעו מהעוקץ בשווי מיליון וחצי שקלים.
בית המשפט עכו האריך את מעצרם של ארבעה מהחשודים עד יום חמישי, החקירה נמשכת.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות