fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שירים עד כאן: נחצ'ה היימן ואהבתו לגליל

נחצ'ה. צילום אביגיל עוזי
נחצ'ה. צילום אביגיל עוזי

במשך עשרות שנות פעילות הלחין היימן יותר מאלף שירים, רבים מהם הפכו לנכס צאן ברזל בזמר העברי, ביניהם ניתן למנות את "החול יזכור", "שירים עד כאן", "כמו צמח בר", "חופים" ועשרות נוספים. כמאה מתוך שיריו הפכו לריקודי עם וריקודי במה הנרקדים ללא הרף במשך ארבעה עשורים ויותר.

לא רבים יודעים על הקשר המיוחד שהיה לנחצ'ה עם העיר כרמיאל ויישובי הגליל המערבי בכלל. היה זה בשנת 1988, מעט זמן לאחר ששב משהות ממושכת בלונדון, הוא החליט להתיישב בגליל, במצפה הילה. במשך שנות בניית ביתו ביישוב, הוא התגורר בכרמיאל, כאן קיבץ סביבו חבורה גדולה של אוהבי זמר ואנשים שאהבו אותו.

נחצ'ה. צילום אביגיל עוזי
נחצ'ה. צילום אביגיל עוזי

בשנת 1989 חגגה העיר כרמיאל חצי יובל לייסודה. לרגל החגיגות, הלחין היימן את אחד מלחניו היפים ביותר "קסם כלנית לעד" אותו נתן במתנה לעיר כשי. במרוצת השנים הפך השיר לאחד מסמליה הבולטים של העיר.

אך לא בכך מסתכם הקשר, באותם ימים הקים היימן את חבורת הזמר של המועצה האזורית מטה אשר הפועלת עד היום בהצלחה רבה. את השיר "שירים עד כאן" הלחין במיוחד עבור חבורת הזמר הזו וההקלטה הידועה ביותר של השיר היא זו בביצוע החבורה.

נחצ'ה בכרמיאל צילום ארכיון
נחצ'ה בכרמיאל צילום ארכיון

חבורת זמר נוספת שהקים ועבד עמה שנים רבות, קולות משגב של המועצה האזורית משגב . חברי החבורה שמרו במשך כל השנים על קשר הדוק עמו. לא מכבר התקיים ערב מיוחד, אליו הוזמן ובו שרו משיריו והעלו זיכרונות מימי עבודתם המשותפת.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות