fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שינויים דרמטיים במערכת החינוך העל יסודית בקריית מוצקין

השטח שעליו תקום קריית החינוך החדשה. צילום: עמית עזריאל
השטח שעליו תקום קריית החינוך החדשה. צילום: עמית עזריאל

הוועדה העליונה לאישור בתי ספר על יסודיים של משרד החינוך אישרה את הצעת העירייה בנושא המבנה המתאים ביותר להקמת קרית החינוך החדשה בהתאם לשינויים הדמוגרפיים הצפויים בעיר. השינויים הצפויים נובעים בעיקר מהגידול הצפוי במספר התושבים לאור בניית אלפי יחידות דיור חדשות, בעיקר באזור משכנות אמנים ומחנה כורדאני לשעבר, מה שיביא עימו אלפי משפחות חדשות לעיר.

השטח שעליו תקום קריית החינוך החדשה. צילום: עמית עזריאל
השטח שעליו תקום קריית החינוך החדשה. צילום: עמית עזריאל

כמענה לגידול הצפוי במספר התלמידים בשנים הקרובות, הוחלט על הקמת ארבע חטיבות ביניים בקריית החינוך החדשה בשכונת משכנות אמנים, מדרום לבית הספר היסודי על שם יצחק נבון. האתר יאוכלס בשתי חטיבות הביניים הקיימות, יונתן ורבין, ובנוסף להן ייבנו עוד שתי חטיבות חדשות. החטיבה העליונה הקיימת כעת בתיכון אורט מוצקין תעבור לאתר חטיבות הביניים הקיים ברחוב דקר. בניין החטיבה העליונה יחוזק בפני רעידות אדמה כשהוא פנוי מתלמידים ובסיומו של התהליך יאוכלס מחדש כחטיבה עליונה שנייה בעיר.

על פי המתווה שאושר, כל שתי חטיבות ביניים יוצמדו לחטיבה עליונה אחת כדי להבטיח רצף פדגוגי. כך תעמוד לפני בוגרי חטיבות הביניים קשת רחבה הרבה יותר של בחירת מסלולי לימוד ומגמות. בהכנת המתווה סייעה לעירייה חברת "משאבי ידע" בהנהלתו של ד"ר איציק כהן, המתמחה בתחומים כגון אלה ברשויות מקומיות בארץ. בנוסף לכך, בשבוע שעבר אישרה מועצת העיר פה אחד להקים שמונה גני ילדים חדשים בסכום כולל של כשמונה מיליון שקלים. זאת כהכנה לקליטת תלמידים חדשים בשל ההגירה החיובית לקריית מוצקין.

ראש העירייה, חיים צורי, מסר השבוע: "קריית מוצקין נמצאת בתנופת פיתוח אדירה ולא סתם ניצבת במקום הראשון בישראל במכירת דירות חדשות. על פי תוכנית העבודה, ובהתייעצות עם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, אנו מתכננים מבעוד מועד את המענים החינוכיים לכלל התלמידים בהווה ובעתיד".

על פי הערכות תגיע עלות הפרויקט לכ-60 מיליון שקלים והוא יסתיים בתוך שלוש עד חמש שנים, בהתאם למורכבות. מנהל אגף החינוך בעירייה, איל אורן, מסר כי מדובר בפרויקט עם ראייה אסטרטגית לשנים רבות קדימה והוא נגזר מהגידול החד הצפוי במספר התושבים בעיר. לדבריו, קרית החינוך החדשה תעניק גם גמישות תיפעולית בין המבנים השונים בהתאם לצרכים שיתעוררו בפועל.

זו החלטה נכונה גם לעוד עשרות שנים קדימה" מסר אורן "היא מעניקה גמישות למערכת החינוך גם בעתיד הרחוק. המקום שנחבר הוא המתאים ביותר מבחינה דמוגרפית וטופוגרפית ויתן את המענה הטוב ביותר. אנחנו מתכוננים להכפיל את מספר התלמידים וזה מצריך אותנו להיערך מבעוד מועד לכל גידול במספר התושבים".

כיום לומדים בכל שכבה מ-ז' עד י"ב כ-400 תלמידים ועם סיום הפורויקט יוכפל מספר התלמידים וסך הכל אמורים ללמוד במערכת החינוך העל יסודית החדשה של קרית מוצקין כ-4800 תלמידים.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות