fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שוב צו הפסקת עבודות לתש"ן: מפרקת מיכלי נפט ללא אישור

(צילום: פנתרמדיה)

 

עיריית חיפה פנתה הבוקר לביהמ"ש לעניינים מקומיים בבקשה לצו הפסקת עבודה שיפוטי מיידי נגד חברת תש"ן. מתחת לרדאר וללא היתר בנייה כנדרש בחוק, מבצעת חברת תש"ן, שהינה בבעלות ממשלתית, בימים האחרונים עבודות לפירוק אחד ממכלי הנפט במתחם הצמוד לשכונת קרית חיים במפרץ חיפה.

הבקשה לצו הפסקת עבודה הוגשה הבוקר לאחר סיור שנערך השבוע על ידי המפקחת על הבנייה במתחם חוות המכלים – תש"ן בקרית חיים. במהלך הסיור נתגלו עבודות להריסת דופן מיכל קיים ובנייתה מחדש וזאת מבלי שהוגשה כל בקשה להיתר בנייה לעבודות.

בעיריית חיפה מסבירים כי זו איננה הפעם הראשונה שחברת תש"ן מנסה את מזלה ומבצעת עבודות בנייה ללא הגשת בקשת היתר לבנייה ומבלי שהתקבל היתר. רק במרץ האחרון, הובילה עיריית חיפה מאבק נגד תש"ן על בניית גדר ימית בחוות המיכלים ללא היתר אשר גרמה להריסת חוף הים. במקרה נוסף שאירע בשנת 2009, בוצעה עבודה זהה של החלפת דופן מיכל קיים ללא היתר ונשלחה התראה להנהלת החברה.

"מחובתו של ביהמ"ש למצות את הדין עם הנהלת החברה אחת ולתמיד ולהורות לחברת תש"ן להפסיק מיד את כל עבודות הבנייה במתחם", סיכמו בעיריית חיפה.

מתש"ן נמסר: "תש"ן פועלת להבטחת בטיחות ותקינות מיכלי הדלק בטרמינל קריית חיים. במסגרת זו, מבוצעות עבודות לשיפוץ מיכלים, במסגרתם משופרת תשתית המיכל לעמידה בסטנדרטים הטכנולוגיים הגבוהים ביותר. עבודות השיפוץ כוללות פירוק והרכבה של חלקים מהמיכל, לאחר החלפתם בחדשים.
למיטב הבנת החברה עבודות אלו אינם טעונות היתר בניה. עם זאת, ככל שבית המשפט יקבע כי מדובר בעבודות הדורשות היתר, תפעל החברה לקבלת היתרים כדין.עבודות השיפוץ הופסקו מייד עם קבלת הצו".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות