fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יש כבוד: שדרת אמיר על שער מגזין עיצוב איטלקי

שדרת אמיר. צילום באדיבות עיריית חדרה
שדרת אמיר. צילום באדיבות עיריית חדרה

מאז הקמתה מופיעה השדרה הפעילה, שדרת אמיר ברחוב הרצל, במגזינים מקצועיים בינלאומיים לאדריכלות נוף, ואף זכתה בתעודות ובפרסי עיצוב שונים.

לאחרונה סוקרה השדרה במגזין נחשב נוסף, ואף כיכבה בשער גיליון דצמבר של המגזין האיטלקי TOPSCAPE העוסק בתכנון ועיצוב נופי.

תמונת השדרה בשער המגזין TOPSCAPE. צילום: עיריית חדרה
תמונת השדרה בשער המגזין TOPSCAPE. צילום: עיריית חדרה

השדרה נחנכה בשנת 2017 ונקראת על-שם סא"ל אמיר מי-טל, בן חדרה שנפל בלבנון בשנת 1988. את הקמת השדרה הובילה אדריכלית העיר ליטל שלף-דורי ביחד עם צוותה, כאשר את ביצוע העבודות ניהלה חברת "נחלים". לתכנון ועיצוב השדרה נבחר משרד "אב אדריכלות נוף" אשר אף קיבל על עיצובה את אות איגוד אדריכלי הנוף לשנת 2018 על עיצוב אורבני, סביבות מגורים ובינוי.

מדובר בעבודות שבוצעו לשיקום ופיתוח אורבאני בשדרת הפיקוס הנמשכת מהקיוסק ההיסטורי ברחוב אחד העם ועד לרחוב ז'בוטינסקי.

בשדרה שני שבילי הליכה ובמרכז שביל פעילות. השביל הפעיל כולל מתקני משחקים אלטרנטיביים, כמו מחילת מעבר, נדנדות מסתובבות, מקבילים, מסלול שיווי משקל, מגלשה טופוגרפית, גבעת טיפוס מבולי עץ ועוד. לאורך השביל הותקנו פינות ישיבה, הן ספסלים והן אלמנטים של ישיבה פיסולית. בנוסף הותקנו אשפתונים לשמירת הניקיון וברזייה לבאי המקום, וכן פנסי לד קרקעיים המאירים על המתקנים ויתרמו לחזות השדרה.

 

השדרה הייחודית התפרסמה מאז פתיחתה במגזינים מקצועיים ברחבי העולם. העיצוב הבולט של האלמנטים בשדרה הפעילה הינו עיגולים צהובים. במגזיני האדריכלות מגדירים זאת כעיצוב היוצר סביבה ייחודית ותחושה של בילוי מחוץ לעיר, למרות מיקומו במרכזה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות