fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שגיב לוגסי ממעלות תרשיחא – חתן חידון התנ"ך העולמי

משפחת לוגסי וד"ר שמחון. צילום: שמעון אמסלם
משפחת לוגסי וד"ר שמחון. צילום: שמעון אמסלם

שגיב לוגסי, תושב מעלות בן 15, הוא חתן חידון התנ"ך העולמי שהתקיים היום (שלישי) בבנייני האומה בירושלים.

במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שר החינוך מר נפתלי בנט, יו"ר הסוכנות  נתן שרנסקי, יו"ר ההסתדרות הציונית  אברהם דובדבני, יו"ר קק"ל  דני עטר, ומנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב.

שמחון ולוגסי צילום שמשון אמסלם
שמחון ולוגסי צילום שמשון אמסלם

 

משפחת לוגסי וד"ר שמחון. צילום: שמעון אמסלם
משפחת לוגסי וד"ר שמחון. צילום: שמעון אמסלם

החידון נערך בסימן: 50 שנה לאיחוד ירושלים. לראשונה זה 30 שנה נבחר זוכה שאינו דתי.

במקום השני זכתה נעמי כהן, תלמידת אולפנת בני-עקיבא במירון; במקום השלישי זכתה מאשה (מריה) שפילביץ' מבלרוס; במקום הרביעי זכה שלמה הלפגוט מארה"ב.

לשלב הגמר העפילו 16 מועמדים מצטיינים, מהארץ ומחו"ל שגברו בשלב הקדם פומבי על 74 מתמודדים מ- 39 מדינות שונות, בהן: דרום אמריקה, צפון אמריקה, אפריקה, אירופה, אסיה, אוסטרליה, ועוד.

ברגע ההכתרה. צילום- לורנה לוגסי
צילום- לורנה לוגסי

 

IMG-20170502-WA0031
רגע הזכייה. צילום מסך

לוגסי לומד בכיתת מצוינות בבית ספר אורט מעלות. לפני כחודש זכה בחידון התנ”ך המחוזי שנערך בעכו וקיבל ציון 100 . זו פעם ראשונה בהיסטורית החידונים שמתמודד מבית ספר ממלכתי זוכה למירב הניקוד.

שר החינוך נפתלי בנט: "אנו כותבים כאן, ב-69 שנות המדינה, פרק נוסף לתנ"ך. ספר של מלחמות ונסים, ספר של ניצחונות ושל אתגרי ענק. ספר של קימה משואה לתקומה. רק מתוך הסתכלות היסטורית כזאת, עלינו להסתכל על האתגרידולים העומדים לפתחנו: להיות ממלכה שהיא אור לגויים, מוסרית, רוחנית, אינטלקטואלית, חולמת ויוצרת. כל אחד מאתנו שותף לכתיבת פרק נוסף בתנ"ך. כל אחד מאתנו הוא אות הפורחת באוויר אל דפי ספר הספרים. זוהי אחריות כבדה, אך יותר מכך, זוהי משמעות גדולה לחיינו כאן".

מנהלת המחוז דר' מאורנה שמחון : "מצפון תפתח הטובה .כבוד וגאווה עולמיים לתלמידי הצפון .יודגש כי זו הפעם הראשונה זה 30 שנה שתלמיד מבית ספר ממלכתי זוכה בפרס העולמי".

ראש עיריית מעלות-תרשיחא, שלמה בוחבוט, אמר ל"בלינקר" מי עם היוודע דבר זכייתו של לוגסי: "תפסתם אותי כשאני בשיא ההתרגשות. שגיב לוגסי המדהים הוא בן למשפחה מפוארת, תלמיד אורט מעלות, בית ספר חילוני. הוא כבש בסערה את התואר 'חתן התנ"ך העולמי', ומעלות כולה בהתרגשות. יש לציין בגאווה את בועז, המורה לתנ"ך של שגיב, שבכל שנה שולח נציגות מכובדת ממעלות לחידון הארצי, והפעם קטף את התואר. אין ספק ששגיב הוסיף סיבה לחגיגות העצמאות הנערכות כעת בעיר. אני גאה בו בפרט, בנוער הערכי והנפלא של מעלות בכלל וכמובן בצוות החינוכי".

לפני כשנתיים זכה דורון קדוש ממעלות בתואר; חתן חידון התנ"ך הארצי וייצג את ישראל בכבוד בחידון העולמי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות