fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שגיא מוקי זכה באליפות אירופה

שגיא מוקי צילום: יח"צ
שגיא מוקי צילום: יח"צ

שגיא מוקי מנתניה הוא אלוף אירופה בג'ודו במשקל עד 81 ק"ג אחרי שגבר בגמר על סמי צ'וצ'י הבלגי.

הג'ודקא שהיה אלוף אירופה ב-2015 במשקל עד 73 ק"ג והרשים גם באולימפיאדת ריו למרות שלא זכה במדלייה, הגיע אתמול חד מאוד מתחילת הקרבות במטרה להשיג את הזהב, במשקל חדש ולמרות שלא היה מדורג וסבל מההגרלה קשה. והוא עשה את זה.

שגיא מוקי צילום: איגוד הג'ודו
שגיא מוקי צילום: איגוד הג'ודו

וכך זה קרה: הדקות הראשונות התאפיינו בעיקר בגישושים ועלו לשניים בעונש.  לקראת סיום ארבע הדקות ניסה צ'וצ'י לרתק, אבל מוקי ברח.
בגולדן סקור ניסה מוקי לייצר יותר התקפה אבל שוב קיבלו השניים עונש שני. ואז הבלגי שכבר היה עיףף הלך על התקפה, שגה וספג וזארי ממוקי. הזהב הולך לישראל, התקווה הושמעה בגני התערוכה לעיני הקהל הביתי שדחף אותו בצורה יוצאת מהכלל.

מוקי רץ בטירוף אל היציעים המלאים ב-4000 צופים שהריעו לו. מאמנו אורן סמדג'ה זינק עליו בחיבוק אדיר והניף אותו באוויר.

מוקי הנרגש, אחרי הקרב הקשה אמר: "אני עדיין לא מעכל את זה. הקהל העניק לי כח. זה חלום שהתגשם, לזכות באליפות אירופה על אדמת ישראל. אורן סמדג'ה עשה המון למעני ואני חייב לו הרבה. לקראת טוקיו? יש עוד זמן. תנו לחוש את הרגע. זה חלום שלי לעמוד על הפודיום ולשמוע את התקווה כאן בישראל. תודה לקהל המדהים שדחף אותי. אני עדיין לא במצב הפיזי שבו אני צריך להיות. עברתי לקטגוריית משקל גבוהה יותר, מ-73 ק"ג ל-81 ק"ג. זה מעבר חד ולא קל היה להסתגל למשקל החדש.

"במשך תקופה נמנעתי מלהתחרות כדי להתחזק. ויתרתי על הדירוג העולמי, ויתרתי על תחרויות בעולם, כדי לבנות את עצמי. היום הקהל הביתי הנהדר נתן לי אנרגיות שהביאו את ההישג הגדול. אורן עבד איתי על טקטיקת קרב שהצליחה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות