fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בואו גם: משפחות מחדרה יוצאות לטייל ביחד במסגרת יוזמה חדשה

"משפחטיולי" בביצת זיתא. צילום: קרן אידלזון
"משפחטיולי" בביצת זיתא. צילום: קרן אידלזון

אם אתם הורים צעירים שמתגוררים בחדרה ובשבתות מוצאים את עצמכם תרים אחר אתרי טיול יפים בקרבת מקום, הכתבה הזו בשבילכם. יוזמה חדשה של כמה צעירים מקומיים, תדאג למלא לכם את השבת ואפילו להכיר חברים חדשים.

הכל התחיל מ"תופסים כיוון" של מרכז הצעירים- פנאי העיר חדרה, תכנית שנתית שמסייעת לאקדמאים חדרתיים להשתלב בעבודה. 15 הצעירים שהשתתפו במחזור הראשון שהחל לפני פחות משנה, קיבלו משימה לפעול כקבוצה ולהחליט יחד על פרויקט שיתרום לקהילה המקומית.

דורית גלעם אבן חן, אחת ממשתתפי התוכנית, היא בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות וגם היא חיפשה את דרכה המקצועית. כיום היא עובדת במרכז הצעירים כרכזת מעורבות חברתית ובמסגרת תפקידה דואגת לתרבות הפנאי של צעירי חדרה. "כחלק ממיזם הגמר שלנו חיפשנו משהו שיחזיק את עצמו ויתפתח ולא יסתכם באירוע חד פעמי. אחרי כמה פגישות החלטנו על 'משפחטיולי', יוזמה שתפגיש בין משפחות עם ילדים אחת לכמה שבועות. בכל פעם נצא לטייל באתר אחר בעיר. הטיול הראשון היה בנחל חדרה, היה מוצלח אבל עדיין לא הייתה מספיק חשיפה. לטיול השני שערכנו בשבת האחרונה הגיעו 11 משפחות, הייתה אוירה מדהימה וכולם מאד נהנו".

דורית גלעם אבן חן. צילום: קרן אידלזון
דורית גלעם אבן חן. צילום: קרן אידלזון

בשבת בבוקר, במזג אויר מצוין, נפגשו המשפחות סמוך לשמורת הטבע הזעירה ביצת זיתא שבמזרח העיר, המשתרעת על 47 דונמים והיא למעשה האחרונה ששרדה מהביצות שהקיפו את העיר ויובשו עם ההתיישבות באזור. לאחר שמצאו את המיקום המושלם, ישבו כולם לארוחת בוקר עם מדריך הטיולים טל אמיר שטרח והעמיד פינג'אן עם קפה שחור מהביל.

טל, שהגיע עם בנו שלו, סיפר על השמורה, הצמחייה, עופות המים, בעלי החיים וכמובן הצפרדעים השוכנות בה. לקראת סוף הטיול הגיעו המטיילים למסילת הרכבת המזרחית (שכבר איננה פעילה מזה שנים ארוכות), שם העביר שלו טל פעילות לילדים של הכנת צפרדעים מאוריגמי.

משפחות צעירות שרוצות להצטרף למשפחטיולי ולהכיר אתרי טיולים בעיר וסביבתה מוזמנים לפנות למרכז הצעירים של פנאי העיר בטלפון 04-6331787, או במייל droit.g@bthere.org.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות