fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כך נראה "שאלון הצקות" שהתלמידים באורט אפק התבקשו לענות

במשרד החינוך במחוז חיפה ייבדקו מי מפיץ את שאלון לתלמידים, בו נדרשים הילדים לרשום מי הילדים שמתגרים בהם. הורה: "הילדים רושמים שמות ונותנים את זה לצוות החינוכי בלי שום יכולת לבדוק ולברר מה נכון ומה שקר"
"שאלון הצקות" של אורט אפק (צילום: פרטי)
"שאלון הצקות" של אורט אפק (צילום: פרטי)

בחטיבת הביניים "אורט אפק" בקרית ביאליק מופץ  "שאלון הצקה" בקרב התלמידים שבו הם מתקשים לרשום שמות של תלמידים שפוגעים בתלמידים אחרים. מעשה זה מעורר כעס בקרב הורים שחוששים מתופעת ה"שיימינג" ומ"חיסול חשבונות" נגד ילדים שאינם מקובלים.

אחד ההורים גילה את תופעת "שאלון ההצקות" בדרך מקרה לאחר שבנו סיפר לו שילדים בכיתה מסרו את שמו לצוות החינוכי. "בית הספר סירב להודות בכלל שהטופס הזה קיים" סיפר אחד ההורים "דיברתי עם הצוות החינוכי ואמרו לי שככה הם יודעים על מקרים של אלימות. הילדים רושמים שמות ונותנים את זה לצוות החינוכי בלי שום יכולת לבדוק ולברר מה נכון ומה שקר".

ב"אורט אפק" לומדים כ-550 תלמידים והוא מפעיל תוכניות ייחודיות כמו חממה לשחיינים, טכנאי אלקטרוניקה, מצוינות במתמטיקה אנגלית ופיסיקה, סדנת תיאטרון ולימודי גיטרה.  בקרב ההורים אין מחלוקת על כך שבית הספר צריך להילחם באלימות, אולם במקרה זה של "שאלון הצקות" מתעוררות בעיות הנוגעות לנושאים כגון היכן נשמר המידע, "שיימינג" של ילדים ששמם מופיע בטפסים ומופץ בין התלמידים שמספרים אחד לשני איזה שמות הם רשמו וכמובן בעיה של "חיסול חשבונות" כאשר כמה ילדים מתאגדים כדי לרשום את שמו של תלמיד שאינו מקובל עליהם. ההורים גם תוהים מי עומד מאחורי מבנה הטופס והאם נלקחו בחשבון ההשפעות שעלולות להיות אצל ילדים ששמם נרשם וידוע לכל, אם הם מעורבים באלימות או לא.

"שאלון הצקות" של אורט אפק (צילום: פרטי)
"שאלון הצקות" של אורט אפק (צילום: פרטי)

בשיטוט באתר האינטרנט של משרד החינוך בפרק הנוגע לאלימות בבתי ספר נכתב "אלימות היא פגיעה בכבוד האדם ובזכויותיו הבסיסיות, ילד ומבוגר כאחד. לכן על הטיפול באלימות להיעשות באופן המכבד את כל המעורבים כבני אדם ושומר על כבוד האדם שלהם ועל זכויותיהם, ובפרט על הזכויות להגנה על שלומם הנפשי והפיזי, להליך הוגן ולפרטיות. אקלים מיטבי בבית הספר משמש בסיס למניעת אלימות. אקלים חינוכי מיטבי מאפשר מוגנות פיזית, בריאות נפשית, התפתחות מוסרית, תפקוד לימודי ורכישת מיומנויות וערכים של אזרחים במדינה דמוקרטית. תהליכים חינוכיים יכולים למנוע את אירועי האלימות ולצמצם את הצורך בענישה".

מעיריית קרית ביאליק נמסר כי "העירייה מגבשת בימים אלה תוכנית עירונית מקיפה למניעה ומיגור תופעות של ביריונות ברשת. לגיבושה של התוכנית שותפים מנהלי בתי הספר והיועצות החינוכיות, נציגי משרד החינוך, השירות הפסיכולוגי, אגף החינוך והאגף לשירותים חברתיים. לצערנו, אנו עדים לאחרונה לתופעות של שיימינג, נידוי והחרמות הן ברמה המקומית והן ברמה הארצית. אי לכך הוחלט בעיריית קרית ביאליק על גיבושה של התוכנית שמטרתה לפתח ולהקנות כלים יישומיים להתמודד עם תופעה חמורה זו. אנו מקווים כי התוכנית תביא לצימצום משמעותי בתופעה המדוברת. אנו גאים במערכת החינוך העירונית בקרית ביאליק ששמה את הנושא על סדר יומה ומודים לבתי הספר על הירתמותם והתגייסותם להצלחתה של התוכנית, כאשר מנהלי בתי הספר וצוותי ההוראה פועלים בנחישות, מסירות ומקצועיות למיגור התופעה".

ממשרד החינוך במחוז חיפה נמסר כי הנושא הועבר לבדיקה של הגורמים המקצועיים במשרד החינוך.

מרשת "אורט" טרם נמסרה תגובה עד רגע כתיבת שורות אלו.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות