fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רשת דקאתלון פותחת סניף בביג בצומת קרית אתא

מתחם ביג, צומת קרית אתא. צילום: דורון גולן
מתחם ביג, צומת קרית אתא. צילום: דורון גולן

חברת ציוד הספורט הצרפתית דקאתלון מתכננת לפתוח את הסניף השני שלה בישראל במרכז המסחרי ביג קריות בצומת קרית אתא. על פי התכנון, החנות תשתרע על פני כ–3,000 מ"ר ועל פי הערכות היא תפתח את שעריה לקהל בעוד כשנה. צעד זה הוא חלק מהתכנון של חברת דקאתלון לפתוח עוד כעשרה סניפים בישראל בשנים הקרובות.

דקאתלון (Decathlon) היא אחת מרשתות קמעונאות הספורט הגדולות בעולם. היא נוסדה בעיר ליל בצרפת ב-1976 וכעשר שנים לאחר מכן  הרחיבה את הסניפים שלה מחוץ לצרפת ופתחה סניפים באירופה, אסיה ודרום אמריקה. כיום יש לה יותר מאלף סניפים בארבעים מדינות ברחבי העולם ומעסיקה כ-78 אלף עובדים. מחזור הכספים של החברה בשנת 2016 עבר את העשרה מיליארד יורו וכמחצית מזה הגיע מהחנויות שנמצאות מחוץ לצרפת.

דקאתלון פתחה את החנות הראשונה שלה בישראל לפני כשלושה חודשים בראשון לציון וכבר ביום הפתיחה החברה נאלצה לסגור את הדלתות מוקדם מהמתוכנן בשל כמות גדולה של קונים שאיש לא ציפה לה. מאז הפתיחה מוצפת החנות בלקוחות החנות וההערכה היא שבחנות בראשון לציון עברו כבר יותר  מ-200 אלף איש.

מתחם ביג, צומת קרית אתא. צילום: דורון גולן
מתחם ביג, צומת קרית אתא. צילום: דורון גולן

מתחם ביג קריות, בצומת קרית אתא, נפתח לפני כ-20 שנה ושטחו כ-25 אלף מ"ר. במרכז המסחרי כבר פועלות חנויות עודפים של מותגים בינלאומיים וגם רשת הריהוט השוודית איקאה, מפעילה בו את הסניף השני והצפוני שלה בישראל. האסטרטגיה העסקית של דקאתלון מעדיפה מרכזים מסחריים פתוחים על פני מרכזי קניות סגורים.

הרשת ידועה בהיצע הענק של מוצרי ספורט ובמחירים הזולים, לעיתים בעשרות אחוזים, מהמחירים בישראל. ישנם מוצרים שמחירם אפיל זול יותר בישראל לעומת מחירם בצרפת, ארץ הולדתה של הרשת. ככל שיפתחו יותר חנויות של דקאתלון, כך תתחזק השפעתה על המחירים של מוצר הספורט בישראל וסוחרים ורשתות אחרות יאלצו להוריד מחירים בכדי להישאר תחרותיים.

הידיעה על הגעתה המתוכננת של הרשת לקריות נפוצה עד מהרה בקרב הסוחרים המקומיים. משיחות שנערכו עם כמה מהם עולה כי בשלב הזה אין כוונה להוריד מחירים אולם כולם מסתכלים לטווח הרחוק יותר שבו תפתח החנות. לדברי סוחרים, לא תהיה להם ברירה אלא להגיב בהורדת מחירים גם במוצרי ה"פרימיום". מהלך זה יוביל כמובן להקטנה בנפח הרווחים אולם תחרות כזו מועילה בראש ובראשונה לצרכן שמוציא את הכסף מכיסו וחישובי הרווח של הסוחרים אינם מעניינים אותו.

קבוצת ביג ודקאתלון שומרים בשלב זה על עמימות סביב הנושא ולא הוציאו הודעה רשמית על ההסכם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות