fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רשות העתיקות הפסיקה את עבודות הפיתוח בחוף אכזיב

אתר עתיקות הפניקי מוזנח (צילום אדריאן הרבשטיין)
אתר עתיקות הפניקי מוזנח (צילום אדריאן הרבשטיין)

כחודש לאחר חשיפת צפון -1 ופנייתו  של תושב גשר הזיו עו"ד נמרוד לנגר על מצבו העגום של אתר העתיקות הפניקי באכזיב, לאור הבנייה של שכונת אכזיב החדשה,  שיגר מנכ"ל רשות העתיקות, ישראל חסון, מכתב לשרת התרבות, חברת הכנסת  מירי רגב, בו עדכן כי הורה ליזם בפרויקט חוף אכזיב לחדול מביצוע עבודות הפיתוח להנחת קוה ביוב של השכונה מאחר והעובדות החלו ללא תיאום וללא קבלת אישור רשות העתיקות. כמו כן, עדכן כי על יתרת שטח הבניה שבו התגלו לאחרונה שרידים ארכאולוגיים דורשת רשות העתיקות לבצע חפירות בדיקה בטרם תתבצע כל עבודה אחרת.

בשטח הגן הלאומי אכזיב ובצמוד לגבולות השכונה המתוכננת בחוף אכזיב קיים אתר ארכאולוגי ייחודי שבו קברים מהתקופה הפיניקית. האתר נחשף ונחפר בשנות ה-80 על ידיי הארכאולוגית אילת מזר. הממצאים ואתרי הקבורה הרבים שנמצאו ברצועת החוף מצביעים כי באכזיב היה אזור מסחר פעיל כבר בתקופת הברזל.

הצליח לעורר מודעות. עו"ד לנגר  (צילום: אדריאן הרבשטיין)
הצליח לעורר מודעות. עו"ד לנגר (צילום: אדריאן הרבשטיין)
הבנייה בחוף אכזיב (צילום: אדריאן הרבשטיין)
הבנייה בחוף אכזיב (צילום: אדריאן הרבשטיין)

עו"ד לנגר, חובב ארכאולוגיה מקיבוץ גשר הזיו, מי שעומד מאחורי הפנייה לרשות העתיקות ולשרת התרבות, רתם בשבועות האחרונים תושבים מהגליל המערבי, במטרה לחשוף את האתרים הארכאולוגיים ברצועת החוף ולמנוע פגיעה באתרים שנחשפו.

מהיזם באכזיב נמסר: "עבודות הפיתוח לשכונה החדשה באכזיב אושרו על ידי כל הגורמים הרלוונטיים בעיריית נהריה בהתאם לדרישות החוק. הנושא נמצא באחריות העירייה והיזמים פועלים בהתאם להנחיות הגורמים המוסמכים לכך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות