fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רצון יש, רכבת לא

בוטלה הכוונה להסיע את החוגגים בל"ג בעומר ברכבת לכרמיאל. הקו החדש ייחנך רק בספטמבר
השר כץ , עדי אלדר והצוות במיקום תחנת הרכבת כרמיאל השר כץ ועדי אלדר
השר כץ , עדי אלדר והצוות במיקום תחנת הרכבת כרמיאל צילום אלכס הובר

בשבוע שעבר בישר שר התחבורה, ישראל כץ, בפוסט בפייסבוק, כי כבר בל"ג בעומר תיחנך תחנת הרכבת החדשה בכרמיאל. בעקבות הפוסט והתגובות הרבות שבאו בעקבותיו, הכריז ‪מנכ״ל חברת נתיבי ישראל כי הרכבת תגיע בל״ג בעומר לכרמיאל ומשם יוסעו החוגגים בשאטלים למתחם הר מירון. ‬
זאב שרוני, דובר נתיבי ישראל, מסר: "רכבת כרמיאל תיחנך רשמית בספטמבר 2017. קיים תכנון לקיים נסיעה ב~13 במאי, ל״ג בעומר, עם השר כץ עד לתחנת אחיהוד. יהיו גם נסיעות מבחן עד כרמיאל, אבל בתחילת ספטמבר ייחנך הקו באופן מלא".

השר כץ , עדי אלדר והצוות במיקום תחנת הרכבת כרמיאל השר כץ ועדי אלדר
השר כץ , עדי אלדר והצוות במיקום תחנת הרכבת כרמיאל צילום אלכס הובר

בהתאם לתחזית אופטימית זו ביקשתי לדעת האם נסיעה בל"ג בעומר מבשרת גם את הסעת המוני הרוקדים לפסטיבל כרמיאל החוגג השנה את שנתו ה~30. אחרי הכל, מדובר בשלושה חודשים לאחר אותה נסיעת מבחן ראשונה בל"ג בעומר. על השאלה הזו לא ממש הייתה תשובה. עד שהגענו לשר התחבורה עצמו, שהשיב: "לא תהיה אפשרות כזו משום שזה יהיה עדיין בשלב הרכבות הניסיוניות, לפני ההפעלה המלאה".
אז מדוע בל"ג בעומר כן תהיה רכבת?
"לאחר בדיקה לעומק הגענו למסקנה שגם בל"ג בעומר לא תהיינה רכבות לכרמיאל. היה ניסיון לנסיעות מבחן, אבל לא ניתן לעשות זאת עד הסדרת המעבר הבטיחותי במנהרות. עדיף להקפיד ולקבל אישורים מגופי הצלה ולשמור על בטיחות מלאה מאשר חלילה שיקרה אסון בגלל רצון יתר. בונים רכבת לשנים רבות ועדיף להתחיל רק אחרי אבטחת הבטיחות המלאה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות