fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רפואה דחופה באמת

כניסה למיון
צילום המרכז הרפואי זיו

דוח של משרד הבריאות קובע: זמני ההמתנה במיון של המרכז הרפואי זיו הינם מהקצרים בארץ

כניסה למיון
צילום המרכז הרפואי זיו

דוח חדש של משרד הבריאות, שהתפרסם לאחרונה, חושף כי זמני ההמתנה ומתן המענה הרפואי במיון של המרכז הרפואי זיו הם מהקצרים ביותר בארץ מבין בתי החולים הממשלתיים הגדולים והבינוניים.

לאחרונה השיק המרכז הרפואי זיו שיטת קבלת חולים חדשה בחדר המיון, המקובלת בבתי חולים בחו"ל ומקצרת את זמני ההמתנה באופן משמעותי. הפונים מתקבלים עם כניסתם למחלקה לרפואה דחופה (מיון) על ידי פקידי הקבלה ואחות טריאז' מוסמכת, המפנים אותם לטיפול על פי חומרת וסוג המחלה או הפציעה ממנה הם סובלים.

מקרים דחופים מועברים ישירות לחדר המיון הראשי ושאר המקרים מופנים לאגף מיון מהלכים, הממוקם באגף מיוחד, במחלקה לרפואה דחופה וכולל את מגוון המיונים המקצועיים, ביניהם: מיון אורטופדי, מיון עיניים, מיון א.א.ג, מיון נשים ועוד, שם מקבלים המטופלים מענה מהיר ויעיל המותאם למחלתם או פציעתם. במידה ונוצרים עומסים במיון הראשי או במיון המהלכים, אחות הטריאז' מווסתת כל מטופל לצוות הרפואי המתאים במיון, על מנת להקל על העומס ולהעניק מענה מהיר ויעיל.

ד"ר יוסף נביה, מנהל המחלקה לרפואה דחופה, מציין כי הנהגת שיטת העבודה החדשה במחלקת המיון, הינה תהליך שארך זמן ונעשה תוך חשיבה מרובה, בשיתוף כלל מחלקות בית החולים, התייעצות עם מומחים בתחום וכן מעורבות מטופלים ובני משפחותיהם בתהליך. ד"ר נביה: "מדי שנה עולה מספר הפניות לחדר מיון. רק בשנה האחרונה נרשמו 76,500 פניות. השאיפה שלנו הינה להעניק לכל המטופלים רפואה טובה ומקצועית באופן המהיר והיעיל ביותר".

על פי דוח משרד הבריאות, ביקרו בשנה החולפת כ~1.7 מיליון בני אדם בחדרי המיון ברחבי הארץ. כשני שליש (67%) מהם פנו פעם אחת בלבד, 26% פנו 2_3 פעמים ו~7% פנו 4 פעמים ומעלה במהלך השנה. כמחצית הפונים בגיל 85 ומעלה ביקרו לפחות פעמיים במשך השנה בחדר מיון. עוד עולה מהדוח, כי בשנת 2015 ממוצע זמן ההמתנה בחדרי המיון בישראל עמד על 3.79 שעות, וכי מדובר בעלייה בהשוואה לשנת 2012, אז הממוצע היה 3.39 שעות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות