fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רכז מודיעין מתחנת זבולון מואשם בהפרת אמונים ולקיחת שוחד

תחנת משטרת זבולון
תחנת משטרת זבולון (צילום: אושרי כהן)

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, באמצעות עו"ד בתיה קוליץ, הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד אהרון קדוש, רכז מודיעין בתחנת זבולון במשטרת ישראל בגין לקיחת שוחד, הפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה ושיבוש מהלכי משפט. כתב אישום נוסף הוגש נגד איגור פרידמן, בן 54 מכרמיאל, בגין מתן שוחד וסרסרות לזנות.

במהלך השנים 2004 – 2014 הייתה לנאשם גישה למערכות הממוחשבות המשטרתיות, ובכלל זה למידע אודות פעילות משטרתית העתידה להתבצע. כמו כן היה הנאשם מצוי בקשר עם מקורות משטרתיים אותם הפעיל במסגרת תפקידו כרכז.

על פי כתב האישום, מסר הנאשם מידע משטרתי שהיה ידוע לו מתוקף תפקידו לגורמים אשר היה עימם בקשר – אותם הכיר במסגרת תפקידו – בתמורה לשוחד כספי ומיני. עוד בתמורה לשוחד האמור, הציג הנאשם בפני מקורביו מצג שווא לפיו הוא יכול לוודא כי לא תתבצע אכיפה משטרתית אקטיבית בעסקיהם ובמידת הצורך ידווח להם עובר לפעילות משטרתית מסוג זה.

בנוסף, ביצע הנאשם עבור מקורביו בדיקות במסופים המשטרתיים שלא לצורכי העבודה ומסר להם פרטים אודות צדדים שלישיים תוך פגיעה בפרטיותם וחשף בפניהם מידע משטרתי שהגיע אליו מתוקף תפקידו. במעשים נוספים המפורטים בכתב האישום, עשה קדוש שימוש בתוארו ובתפקידו כשוטר וכאיש מודיעין על מנת לקדם עניינים אישיים שלו ושל מקורביו, מול נותני שירות פרטיים ורשויות המדינה השונות.

תחנת משטרת זבולון
תחנת משטרת זבולון (צילום: אושרי כהן)

במעשיו אלו, קיבל הנאשם שוחד, סיכל פעילות משטרתית והציג מצג כאילו הוא מסכל פעילות משטרתית, חשף מידע משטרתי אליו היה חשוף, פגע בפרטיותם של צדדים שלישיים ופגע באמון הציבור.

הנאשם, אשר תפקידו היה לאכוף את החוק ולהילחם בשחיתות העבריינית, "חצה את הקווים" וניצל את מעמדו וסמכותו כשוטר וכאיש מודיעין כדי לבצע עבירות פליליות חמורות.

עוד עולה מכתב האישום כי במהלך שנת 2007, פנה הנאשם אהרון קדוש אל הנאשם איגור פרידמן, לשם קבלת שירותי מין בבתי הבושת. פרידמן נעתר לפנייה ותיאם עבור קדוש קבלת שירותי זנות בבתי הבושת. התיק נחקר על ידי צוות חשיפה במחלקה לחקירות שוטרים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות