fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רכבת קלה בחדרה?

בפגישה עם מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה הוחלט על קידום מערך התחבורה הציבורית בעיר. גם נושא הרכבת הקלה עלה
גנדלמן וזיגדון עם מנהל הרשות הארצית לתחבורה (צילום: עיריית חדרה)
גנדלמן וזיגדון עם מנהל הרשות הארצית לתחבורה (צילום: עיריית חדרה)

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית של משרד התחבורה השתתף בישיבת עבודה בעיריית חדרה, שנועדה להעלות לסדר היום את חזונו של ראש העיר צביקה גנדלמן לפיתוח תשתיתי נרחב של נתיבי תחבורה בחדרה וקידום מערך התחבורה הציבורית בעיר.

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית עוסקת, בין היתר, בתכנון סטטוטורי של רשתות דרכים ומסילות בישראל בהיבט מערכתי, בשיפור הבטיחות בדרכים באמצעות מרכיבי תשתית, ובקידום תוכניות אב לתחבורה, הן ברמה הארצית והן ברמת הרשויות המקומיות.

גנדלמן וזיגדון עם מנהל הרשות הארצית לתחבורה (צילום: עיריית חדרה)
גנדלמן וזיגדון עם מנהל הרשות הארצית לתחבורה (צילום: עיריית חדרה)

הישיבה התקיימה בלשכת מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון, בהשתתפות מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית תא"ל (מיל') מאיר חן, נציגי רכבת ישראל, נציגי חברת "יפה נוף", מהנדס העיר חדרה וצוות מקצועי של העירייה. בישיבה השתתף גם קובי כחלון, לשעבר יו"ר ועדת התכנון בעיריית ירושלים אשר קידם את הרכבת הקלה, והתבקש לתרום מהידע שלו בהתנדבות לתכנון נתיבי תחבורה ציבורית בחדרה.

בפגישה הוסבר הצורך במערך מתקדם לתחבורה הציבורית בחדרה. מהנדס העיר סקר את ההתפתחות האורבנית של חדרה, לרבות פיתוח העיר מערבה, תוך ציון קצב הגידול העולה של מספר יחידות הדיור בעיר.

לאחר דיון מקצועי סוכם על קידום מספר פרויקטים חיוניים לעיר. בין היתר סוכם כי חברת "יפה נוף" תקדם את נושא התחבורה הציבורית בחדרה מול משרד התחבורה; כמו כן קידום מרכז התחבורה המשולב (המתכונן באנרג'י פארק)  על~ידי רכבת ישראל; קידום ההרשאה התקציבית לדרך שמיר על~ידי משרד התחבורה; שילוט אלקטרוני לתחנות האוטובוס ברחבי העיר, ועוד.

בנוסף התקיים דיון באפשרות לשלב בעבודות העתידיות להרחבת תשתיות נתיבי התחבורה הציבורית בחדרה וגם רכבת קלה שתחבר בין בית אליעזר למערב העיר. גם נושא זה ייבחן על~ידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית על היבטיו השונים.

בתום הישיבה יצאו המשתתפים לסיור מקצועי באנרג'י פארק ובמערב חדרה, המחייבים היערכות תשתיתית תחבורתית שתאפשר את הצלחתם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות