fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ריח פוליטי חריף: מדוע ביטל עדי אלדר את ייפוי הכוח לעו"ד דביר לנגר המקדם את מנהרת השדרה?

עדי אלדר. צילום: דורון גולן
עדי אלדר. צילום: דורון גולן

האם הבחירות הפוליטיות במועצה האזורית מטה אשר משפיעות על החלטות עיריית כרמיאל ואשכול בית הכרם? עו"ד דביר לנגר מקיבוץ גשר הזיו מקדם במשך יותר מארבע שנים את פרויקט מנהרת השדרה   במטרה לאפשר נסיעה בקו ישיר ממרכזית המפרץ לתל אביב בתוך 30 דקות.  במהלך פגישותיו לאורך השנים קיבל מאשכול בית הכרם ייפוי כוח לייצגם בוועדות התכנון, אך במפתיע חמישה ימים לפני הבחירות הודיעה מנכ"לית אשכול בית הכרם, רונית עובדיה כי היא מבטלת את ייפוי הכוח  שניתן ללנגר. עובדיה אומרת הבוקר (ראשון) כי מי שנתן את ההוראה לבטל את ייפוי הכוח ללנגר הוא ראש עיריית כרמיאל היוצא עדי אלדר המשמש כיו"ר אשכול בית הכרם.

עו"ד דביר לנגר (צילום: דורון גולן)
עו"ד דביר לנגר (צילום: דורון גולן)

תזכורת: עו"ד נימי לנגר, אחיו של דביר, הכריז לפני  חודש וחצי על מועמדותו  לראשות המועצה האזורית מטה אשר, מול המועמד היחיד שהיה עד כה משה דוידוביץ.  מאז מתנהל קרב פוליטי על ראשות המועצה.  דוידוביץ  משמש גם כיו"ר ועדת תחבורה באשכול גליל מערבי לפיתוח פרויקטים האזוריים.

במפתיע, לנגר שפועל מול ועדות התכנון, רכבת ישראל ואף הגיש בג"ץ נתקל בחסמים מהאשכול השכן, בית הכרם שביטל את ייפוי הכוח. וכך כתבה עובדיה: "במסגרת הזכות המוקנת לאשכול בית הכרם, ההסכם וייפוי הכוח שניתן לך כדי שתהיה בה כוח האשכול בנוגע להליכי התכנון העוסקים בכביש באופן כללי ותמ"א 31/8 ותמ"א 31/9 מבוטלים. ממועד מכתבי זה הינך רשאי לעשות שימוש בהסכם או בייפוי הכוח".

רונית עובדיה צילום אלכס הובר
רונית עובדיה (צילום אלכס הובר)

לנגר פרסם את המכתב בפייסבוק וכתב: "במסגרת ההליך הדמוקרטי שבו גם מוצגת ביקורת כלפי מועמדים, הצגתי בפני הציבור כי מועמד מסוים לא נקף אצבע לטובת פרויקט מנהרת השדרה אותו אני מקדם לטובת כלל תושבי הצפון. אותו מועמד גם מחזיק בתיק התחבורה באשכול רשויות גליל מערבי וגם משמש כסגן ראש מועצה אזורית מטה אשר, כך שלא הייתה לו שום בעיה לחתום על מכתב תמיכה מטעם האשכול ו/או המועצה (כפי שעשו ראש עיריית עכו וראש עיריית כרמיאל). נפגשתי עם המועמד מספר פעמים בנושא זה, תוך בקשה שיביע תמיכה בכתב בפרויקט, אך ללא הועיל. אז מה עושים שפעיל ציבור חושף את אוזלת היד של השלטון שאמור לייצג ולהעצים אותו, מנסים להשתיק את אותו פעיל ציבור בכל אמצעי פוליטי אפשרי. אז מה עושים? פונים לאשכול בית הכרם, כך שזה יתקע לי סכין בגב".

לנגר הסביר היום (ראשון): "במשך חמש שנים אני מקדם את המאבק הזה. ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר נתן לי ייפוי כוח, הוא הוכיח את החזון לקדם את מנהרת השדרה ונפגשתי עימו מספר פעמים. הוא אדם יקר מאד וחבר לדרך וחבל מאד. מנהרת שידרה לרכבת היא מבין הפרויקטים האסטרטגיים החשובים ביותר לכל צפון הארץ מאז קום המדינה.  בכירים רבים – הן ברכבת ישראל והן בפוליטיקה הארצית – כבר מזמן תומכים בפרויקט".

גורם בכיר בעיריית כרמיאל הסביר: "הגיעו פניות ממרחב גליל מערבי שדביר לנגר עושה שימוש פוליטי במסמך שאלדר הוציא לו לטובת הבחירות של אחיו. כיוון שאלדר מסיים את תפקידו, אז הוא ישאיר את ההחלטה ליו"ר האשכול הבא".

אלדר שוהה בחופשת בחו"ל והסביר לכתבת צפון -1: "נתתי הוראה לביטול ייפוי הכוח כיוון שהוסבר לי כי עו"ד לנגר עושה בתוכנית שימוש פוליטי, שכן אחיו מתמודד לראשות המועצה". עוד תיאר אלדר כי הוא נמצא בקשרי חברות עם דוידוביץ לאורך השנים.

דוידוביץ בתגובה: "להד"ם (לא היו דברים מעולם, ע.ר.ה).  לא דיברתי עם עדי אלדר יותר משנתיים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות