fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רותי נחום: עזרו לי במאבק מול עיריית נהריה

רותי נחום  עצרה את המכרז לאיוש תפקידה כתקציבאית  אגף החינוך
רותי נחום בכלוב (צילום: רותם כבסה)
רותי נחום בכלוב (צילום: רותם כבסה)

נמשך מאבקה של יו"ר ועד העובדים לשעבר בעיריית נהריה ותקציבאית אגף חינוך רותי נחום. העירייה הוציאה למכרז את תפקידה של נחום לאחר חמש שנים בהן היא מאיישת אותו והקשתה על דרישות התפקיד כך שנחום לא תוכל לעמוד בתנאי הסף, מהלך אשר יכול לגרום לפיטוריה. מנהלת משאבי האנוש בעירייה רחל ברק  כתבה לאחרונה לגברת נחום כי בכוונת העירייה לצאת למכרז פומבי לתפקיד אותו ממלאת נחום מאז שנת 2008, ובמידה ונחום לא תזכה בתפקיד, העירייה תפטר אותה.

נחום יצאה בקריאה חסרת תקדים בפייסבוק לגייס עבורה כסף במימון המונים בשביל ההליך המשפטי שהיא צריכה לקיים. נחום פנתה לבית הדין לעבודה  נגד קיום המכרז וזאת לאחר שהיא עובדת בעיריית נהריה במשך 13 שנים ונוידה בכל עת בין תפקידים שונים. בית המשפט הקפיא את קיום המכרז. 

העירייה יזמה פנייה למשרד הפנים וטענה ש"גורמים שונים" העלו תהיות לגבי המינוי של רות לתפקיד. העירייה לא פרטה ולשאלת משרד הפנים גם לא ידעה לפרט מי הם אותם "גורמים שונים" שפתאום התעוררו אחרי שמונה שנים ונזכרו דווקא כעת לערער על המינוי. העירייה גם לא ידעה להסביר איך ולמה היא עצמה ואותה מנהלת משאבי אנוש מינו את נחום לתפקיד ללא מכרז.  

"יש פה הליך לא תקין, ואנו מבקשים לבטל את המכרז שיצא בניגוד להנחיות משרד הפנים ולא יכול להמשיך להתקיים, זו רשות ציבורית וראש העיר לא יכול לעשות כרצונו, מאחר והתובעת תומכת ביריב הפוליטי שלו." כך טענו עו"ד ברוק ועו"ד לאודון,  סנגוריה של נחום.  

נחום כיהנה כשארבע שנים כיו"ר ועד העובדים בעיריית נהריה וספגה לא מעט ביקורת, הצקות והתנכלויות.  בבחירות שנערכו השנה היא הפסידה לטובת היו"ר משה בניסטי, אך עדיין  חברה בוועד המרכזי.  נחום מנהלת מאבקים משפטים קשים  לאחר שהעירייה פגעה בתנאי עבודתה ובשכרה והנושא נמצא בהליכים משפטיים.

נחום כתבה בפייסבוק: "עיריית נהריה והעומד בראשה החליטו לגרום לפיטורי בכל דרך אפשרית. מזה כעשור, ננקטות נגדי פעולות שונות ומשונות על מנת להתיש אותי ויהי מה.

רותי נחום בכלוב (צילום: רותם כבסה)
רותי נחום (צילום: פרטי)

"לצורך זה, גויס היועץ המשפטי החיצוני של העירייה, שמקבל שכר טרחה מעל מיליון שקל בשנה. כל "חטאי" מסתכם בכך שביצעתי את כל תפקידיי בעירייה בנאמנות וכיו"ר וועד העובדים נאבקתי על זכויות עובדים גם אם הדבר הצריך דיונים בוועדות פריטטיות ובבוררויות שנמשכו זמן רב.

במהלך השנים , נאלצתי להוציא כספי עתק מכיסי (הלוואות רבות שעד היום אני מחזירה) על מנת לעמוד בכל הגזירות שמונחתות עלי הן במסגרת תפקידי המוגדר ובמיוחד בעת כהונתי כיו"ר ועד העובדים. הדבר קשה כפליים גם לגדל חמישה ילדים שנים רבות בגפי וגם לעמוד על עקרונותיי כחלק מחינוך ילדיי.

אך כיום, משאזלו כל המאגרים הכספיים האפשריים , אני מבקשת את עזרת הציבור, שמאמין בי , בדרכי ובמאבקי לטובת עובדי העירייה ובעקיפין לטובת העיר ותושביה. אני נמצאת כיום בעיצומו של מאבק משפטי בבית הדין לעבודה וכן בתהליך של בוררות שנמשכת מזה קרוב ל-3 שנים. לשם כך דרושים כספים רבים. אנא הצטרפו אלי וסייעו לי למצות את ההליכים".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "העירייה פעלה לפי הנחיות משרד הפנים. ההחלטה לעצור הליכי המכרז בשלב זה התקבלה על פי הצעת העירייה ובהסכמת כל הצדדים להליך. העירייה תמשיך ותפעל לפי הנחיות משרד הפנים ולפי החלטות בית הדין לעבודה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות