fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רוצים מצעד גאווה בנתניה: "אי אפשר כל הזמן לדכא או להחביא אותם"

מצעד גאווה בכפר סבא צילום עצמי
מצעד גאווה בכפר סבא צילום עצמי

כ-200 איש כבר חתמו על עצומה לעריכת מצעד גאווה בנתניה שפורסמה השבוע ברשת החברתית.  בעצומה נכתב: "אנו רוצים מצעד גאווה בנתניה, עצם קיום המצעד הוא מעשה שקורא לאנשים לבוא ולהיות גאים במי שהם ומה שהם, הוא פותח את הראש, גורם לאנשים להבין שיש עוד דברים חוץ מהקופסה שהם חיים בה ולקבל את האחר. לאחרונה, נטע ברזילאי זכתה באירוויזיון, זכייתה מעידה על קבלת האחר והשונה. אנו רוצים שזה יקרה בנתניה".

מצעד גאווה בכפר סבא צילום עצמי
מצעד גאווה בכפר סבא צילום עצמי

הפעיל  חברתי ויקטור בר שנלחם למען חילוניות בעיר נרתם לעזרת הקהילה הלה"טבית: "כידוע נתניה מורכבת מפסיפס של תושבים, רוסים, צרפתים, צברים, דתיים, רפורמיים, מסורתיים וחילוניים.  האוכלוסייה הלהט"בית בנתניה מהווה כעשרה אחוזים מכלל האוכלוסייה. כלומר: גם עשרה אחוזים  מהדתיים ועשרה אחוזים מהצרפתים.  מדובר בכ- 25 אלף איש ואישה. אי אפשר כל הזמן לדכא או להחביא אותם.  הם תושבים שווי זכויות וזכותם לקבל מצעד שמטרתו חוץ מביטוי עצמי, גם קירוב לבבות בין הלהט"בים לשאר הציבור. לכן כשפנו אליי כמה מחברי הקהילה לעזור לארגן את העצומה, כמובן שהסכמתי כי אני חושב שמגיע להם וכרגע בתור התחלה להחתים על עצומה".

אל הדברים מצטרף תושב נתניה גל בוימן  חבר הקהילה הגאווה: "המצעד הזה חשוב לי מאוד. חשוב להגיע לכל מקום שניתן להציג בו את נראות הקהילה ולהעלות את נושא האפליה על סדר היום. מעבר לזה, תגובות השנאה כלפי הקהילה הגאה בנתניה ברחבי האינטרנט רק מוכיחות את נחיצותו של מצעד כזה. נולדתי וגדלתי בנתניה, העיר הזאת חשובה לי מאוד, הציבור שלה הוא הטרוגני ומורכב מחילונים ודתיים כאחד. בחודשים האחרונים קמים קולות המבקשים לשנות את אופיה של העיר לכיוון שמרני יותר. הם מתנגדים לקיום המצעד בשם הדת. ראשית, הטענה הזאת הולכת ונהיית לא רלוונטית. בסקר שנערך בשנה שעברה, 60 אחוז מהדתיים היו בעד מיסוד זוגיות חד מינית בשם המדינה. אפילו מנהיגי מפלגת הבית היהודי, טענו לאחרונה שאין מניעה שיהיה ח"כ גאה בבית היהודי. שנית, דווקא בשנת בחירות, על נבחרי הציבור המקומיים להראות הסתייגות בהקצנת העיר על ידי גורמים שמרניים – תמיכה במצעד הגאווה הוא מתבקש במקרה זה.. התארגנה קבוצת אקטיביסטים על מנת לבחון קיום מצעד גאווה בנתניה, ואנחנו בקשר עם האגודה לזכויות הקהילה הגאה. נשמח לגיבוי ומימון מהעירייה, רבים מתושבי נתניה ישמחו לקיום מצעד, במיוחד לאור רוחות ההקצנה. במידה והעירייה תתנגד, נממן את המצעד בזכות מימון המונים, כפי שנעשה במצעד בחדרה. אני סמוך ובטוח שרבים מחברי הקהילה הגאה, וכן מתושבי נתניה התומכים בקהילה, יתרמו להצלחת המצעד. אין לי ספק שמצעד כזה יתקיים במוקדם או במאוחר. כאשר הביקוש הולך ועולה, קיום המצעד הופך לכמעט בלתי נמנע".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות