fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך זה להתנדב למד"א בגיל 15? סיפורו של רון בברא

רון בברא צילום עצמי
רון בברא צילום עצמי

רון בברא החליט ללכת בדרכה של אחותו הגדולה ולהצטרף להתנדבות המשמעותית במד״א. הוא נרשם לקורס בן שבועיים של מד"א בו הועברו כל התכנים של הקורס השנתי הרגיל. למד המון חומר מדי יום  ועמד בהצלחה בכל המבחנים היומיים והמבחנים המסכמים. הוריו גאים בו וגם אנחנו.

בברא, 15 תלמיד כיתה י' בתיכון שרת במגמות תלמוד וסוציולוגיה, החליט להתנדב למד"א נתניה אחרי שהיה עד להצלת סבו בעת שחש בהתקף לב בביתו: "מד"א הגיעו במהירות, נתנו את הטיפול הראשוני הנדרש וכך ניצלו חייו של סבי. אני כנראה הפנמתי את הארוע שהשפיע על החלטתי כאשר נדרשתי לבחור פעילות התנדבותית במסגרת המחויבות האישית. אני רוצה לעזור לאנשים כמו סבא שלי והרבה אחרים שהטיפול הראשוני של מד"א הוא מציל חיים בשבילם".

במסגרת המחויבות האישית על כל מתנדב לתת 60 שעות בשנה בהתנדבות אבל רון בברא לא סופר שעות: "אני עושה את ההתנדבות והלימודים עם כל הלב. הקורס במד"א הכשיר אותי להיות מגיש עזרה ראשונה כשאני צמוד לחובש".

הלימודים בכיתה י' כבר יותר קשים מאשר בכיתה ט' והמעבר מהחטיבה לתיכון דורש מהתלמיד להתרכז יותר בלימודים. רון שיחק כדורגל במכבי וטוברוק ובנערים בהפועל הרצליה: "בילדות ויתרתי על תנועת נוער כדי לשחק כדורגל ועכשו אני מותר על כדורגל כדי להתנדב במד"א ולעסוק בפרויקט הגמר שלי בנושא 'איך להצליח בעסקים'".

מה אתה רוצה להיות שתהיה גדול?

"איש עסקים וערך דין. אני רוצה ללכת בעקבות אחותי הגדולה שמשמת לי דוגמה טובה הן בלימודים, בצבא ובהתנדבות".

רון בברא. צילום עצמי
רון בברא. צילום עצמי

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות