fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רומן גישר הרוויח. מי יפסיד?

המערכת הפוליטית בחדרה מגיעה לנקודת רתיחה. המשנה לראש העיר יקבל את תפקיד הסגן בשכר. יו"ר ש"ס, בועז ביטון, נותר המאוכזב הגדול * אלא שהמהלך הגדול באמת עוד לפנינו, ובקואליציה העירונית צפויים זעזועים גדולים בקרוב
רומן גישר וצביקה גנדלמן
עבודת צוות. רומן גישר וצביקה גנדלמן (צילום: עיריית חדרה)

אחרי התלבטות ממושכת, הודיע השבוע ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, כי החליט להביא לאישור מועצת העיר את מינויו של רומן גישר לתפקיד סגן ראש העיר בשכר. המאוכזב הגדול מההחלטה: המשנה לראש העיר ויו"ס ש"ס בעיר, בועז ביטון, שהיה משוכנע כי יקבל את התפקיד.

לא בכדי משך ראש העיר את ההחלטה כל כך הרבה זמן. הוא ידע כי למרות רוב נאה על הנייר, הקואליציה שלו במצב רגיש, וכל מהלך עלול להנפיץ את הגזרה. וזה בדיוק מה שקרה.

בש"ס כועסים מאוד על ראש העיר, רואים בצעד הזה כבגידה והיה מי שאמר כי בכך למעשה גזר על עצמו גנדלמן שבבחירות הבאות ש"ס לא יתמכו בו. בועז ביטון הסתפק בתגובה קצרה: "בפוליטיקה של חדרה לא באתי למצוא לא הגיון, לא צדק ולא יושר. באתי לחפש עשיה וכנראה שיש מי שמפחדים מאנשי עשיה. במצב הפוליטי הנוכחי אין את הפריבילגיה להיעלב או להיפגע. את הכעס או את התסכול ננתב להמשך עשיה ציבורית כמו שעשינו בשנתיים וחצי האחרונות מאחר ורק טובת הציבור עומדת מול עיננו. לגבי העתיד, כבר אמר החכם מכל אדם בקהלת 'לכל זמן, ועת לכל חפץ תחת השמיים'״.

בש"ס התייחסו בביטול לטענת ראש העיר כי בבחירתו הוא מילא למעשה אחר התחייבותו בהסכמים הקואליציוניים עם "חדרה ביתנו",  לפיהם ברגע שיתאפשר תקבל הסיעה את תפקיד סגן ראש העיר בשכר. "ההסכם מדבר במפורש על כך שגישר יקבל סגן בשכר לאחר שהעיר תצמח ל~100 אלף תושבים, אבל כנראה שנוח להם לפרש את זה בצורה הזו", אמרו בש"ס.

ההחלטה הבליטה שוב את הפערים העצומים בין החילונים לדתיים בחדרה, וכבר היו מי שאמרו כי "הדרת הדתיים נמשכת", וכי "הבחירות הקרובות יהיו מאבק שיא בין שני הצדדים בעיר".

גנדלמן וגישר. הכל על פי ההסכם? (צילום: שלומי גבאי)
גנדלמן וגישר. הכל על פי ההסכם? (צילום: שלומי גבאי)

מפגש פסגה תורני

אגב, עם או בלי קשר, נפגשו השבוע כל מנהלי בתי הספר והמוסדות התורניים בעיר, במפגן אחדות נדיר. במפגש נטלו חלק גם כל חברי הסיעות הדתיות בחדרה, לרבות חברי המועצה. הרקע לכינוס היה תחושת קיפוח הולכת ומתגברת של מנהלי המוסדות מצד עיריית חדרה.

"הבעיה הכי גדולה של הסיעות הדתיות היא שהם לא מאמינים אחד בשני. אם הייתה להם אמונה והם היו הולכים יד אחת, הם היו יכולים להפוך במהרה לכוח ששולט בחדרה", אמר גורם פוליטי בעיר.

גורם פוליטי בכיר אחר בחדרה אמר השבוע: "ראש העיר לא רגוע. הוא יודע שבקואליציה שלו יש אנשים שהוא לא יכול לסמוך עליהם, והמהלך הזה הוא רק ראשיתו של מהלך כולל. אני מעריך שבעקבות כל ההתפתחויות יש לפחות מפלגה אחת שמונה שני מנדטים, שתתפצל בקרוב".

בנוגע למהלך הכולל, ל"חדשות חדרה" נודע כי המגעים עם סיעת זהות יהודית בנוגע לחזרתה לקואליציה, הואצו, והחתימה אמורה להתרחש בקרוב. אם זה יקרה, סביר להניח שיו"ר הסיעה, עו"ד צפריר ביטון, לא יהיה חלק מזה ולא ישוב להיות חבר מועצה. מי שאמור לחזור לכהן כיו"ר ועדת הכספים יהיה חבר המועצה גבריאל סרוסי.

בנוסף, מתכנן ראש העיר רעידת אדמה נוספת, כאשר על פי הערכות, לפחות חבר הנהלה בכיר אחד ימצא את עצמו בחוץ. חבר מועצת העיר אמר השבוע ל"חדשות חדרה": "ראש העיר בטוח שכולם בכיס שלו, אבל בתוך תוכו הוא מבין שיש לו בעיה קשה, והוא חייב לבצע זעזוע גם כדי להפגין כוח ולהראות לכולם שהוא לא באמת סופר אף אחד".

מפגש הפסגה של מנהלי המוסדות התורניים (צילום: ש"ס)
מפגש הפסגה של מנהלי המוסדות התורניים (צילום: ש"ס)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות