fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רוב הסגל נשאר

מגיעה מילה טובה לבוס ולמאמן של הפועל חיפה, שלא התמהמהו ומיהרו לסגור את רוב הסגל לעונה הבאה, שתחל מוקדם בגלל אירופה. רק שני שחקנים עזבו - שמואל שיימן ואלון תורג'מן, שניים שכנראה לא היה סיכוי להשאיר בכל מקרה. צריך להחתים מגן שמאלי, חלוץ ושחקן כנף
מכין את הקבוצה לקראת עונה מאתגרת. ניר קלינגר צילומים: אדריאן הרבשטיין
מכין את הקבוצה לקראת עונה מאתגרת. ניר קלינגר צילומים: אדריאן הרבשטיין

בזמן שהייתי עסוק בסיכומים, הפועל חיפה נכנסה עמוק להכנות לקראת עונת 2018/19. ברגע הכתיבה עברו רק שבועיים מאז סוף העונה, וכבר עכשיו ניתן להכריז שהאדומים עמדו במטרה החשובה ביותר של הקיץ הזה: השארת הרוב הגדול של הסגל הקיים. רק שני שחקנים עזבו – שמואל שיימן ואלון תורג'מן, שניים שכנראה לא היה סיכוי להשאיר בכל מקרה. נכון לרגע זה, השחקן המשמעותי היחיד שעוד לא חתם הוא ראדו גינסארי, אך התחושה היא שהוא יישאר בסופו של דבר.

אחרי התמהמהויות לאורך השנה, עושה רושם שיואב כץ הבין שהשחקנים שלו מבוקשים ושהשנה צריך לסגור סגל מוקדם בגלל אירופה, הוא החתים בקלות ובמהירות לא אופיינית את גבריאל תאמאש, ניסו קפילוטו, דור מלול וגל אראל, כדי לוודא שבסיס ההגנה ומרכז השדה יישמרו. אלה החוליות שאפשרו להפועל להתגבר על חוסר יציבות בהתקפה ולנצח לא מעט משחקים בינוניים. שתי החוליות הללו יהיו איכותיות ועמוקות גם בעונה הבאה, בטח לאחר הוספת רועי שוקרני למרכז השדה העמוס והמגוון של האדומים.

חסר רק מגן שמאלי

בהנחה שגינסארי יישאר, הפועל חיפה תוכל להרגיש שהיא כמעט מוכנה למשחק הראשון שלה במוקדמות הליגה האירופית, שיש לה כבר 10 מ-11 שחקני הרכב, חסר רק מגן שמאלי. ניר קלינגר (עד להודעה חדשה אתייחס אליו כמאמן לעונה הבאה) השתמש לאורך העונה שעברה גם בגינסארי, גם באראל וגם במקסים פלקושצ'נקו בעמדות התקפיות. גם ללא חלוץ שיחליף את תורג'מן, הוא יוכל להסיט את עדן בן בסט לעמדת החלוץ המרכזי ולהרכיב את שלושת קשרי ה-50/50 שלו בקונסטלציה מסוימת, בלי לוותר על קשר אחורי.

אבל זה לא אומר שהקיץ נגמר ושקלינגר יכול להתמקד בשאלה אילו פיצוחים הוא מעדיף במונדיאל. נשארו להפועל חיפה ארבע מטרות מרכזיות ולחודשיים הקרובים.

הבין שהשחקנים שלו מבוקשים ופעל מהר. יואב כץ
הבין שהשחקנים שלו מבוקשים ופעל מהר. יואב כץ

 

  1. למצוא מחליפים לשיימן ותורג'מן

שוקרני הוא בונוס נחמד ואני מניח שיחסית זול, אבל שתי מטרות הרכש המרכזיות של קלינגר נמצאות בשתי העמדות שהתפנו. עם גינסארי יהיו להפועל חמישה זרים, מה שישאיר מקום לזר אחד נוסף באחת משתי העמדות. לכן, ההחתמה הראשונה תשפיע מאוד על השנייה. עלו כל מיני שמות מעניינים, ובגזרת החלוץ אולי כדאי להפועל לחכות לשחקנים שייפלטו מהגדולות, כי תמיד יש כאלה, אבל כדאי גם לזכור ששיימן ותורג'מן לא ממש נחשבו לשחקנים בכירים כאשר הגיעו להפועל חיפה, המערכת המוצלחת וההתאמה שלהם אליה עזרו להם להגיע למעמד כזה. מאוד יכול להיות שזה יקרה גם למישהו כמו חן דילמוני.

  1. להחתים שחקנים על חוזים ארוכים

הסגל הנוכחי יישאר לעוד עונה-שתיים, השאלה היא מה יהיה אחר כך. בדרך כלל קשה להחתים שחקנים לטווח ארוך, אבל לכץ יש הזדמנות להשיג בשבועות הקרובים כמה עוגנים. שני השמות הבולטים הם עדן בן בסט, שרוצה חוזה לשלוש שנים, ומקסים פלקושצ'נקו, שלפי הדיווחים כרגע לא מרוצה מההצעה של כץ לחוזה ארוך טווח, למרות שמדובר בשדרוג משמעותי בשכר שלו (קשה להבין יותר מדי מהסכומים המדוברים, כי משום מה מקסים הוא השחקן היחיד שעל השכר שלו מדווחים בשקלים לחודש במקום בדולרים לעונה).

מעבר לשניהם, אולי ניתן להשאיר לטווח ארוך גם כמה מהזרים. רסמוס סויסטדט הביע רצון לקבל חוזה לשלוש שנים והוא נראה שחקן ששווה להמר עליו. אולי גם גינסארי, לאחר שהבין שאירופה לא מחכה לו, יסכים לחתום לכמה שנים. כמובן כדאי להציע לארנסטס שטקוס חוזה כמה שיותר ארוך, אבל אני מניח שהוא מכוון לקבוצה גדולה בעוד שנה.

מכין את הקבוצה לקראת עונה מאתגרת. ניר קלינגר צילומים: אדריאן הרבשטיין
מכין את הקבוצה לקראת עונה מאתגרת. ניר קלינגר צילומים: אדריאן הרבשטיין

 

  1. לעבות את החלק הקדמי

מעבר לשחקני רכש להרכב, הפועל חיפה תצטרך להוסיף עומק לחוליית התקפה. לא כדאי לבנות על 90 דקות קבועות של גילי ורמוט, או על התאקלמות חלקה של החלוץ המרכזי הבכיר שיגיע. מבחינה אידיאלית, האדומים זקוקים לעוד שחקן כנף ועוד חלוץ מרכזי לגיטימיים לספסל. גם כאן, ניתן יהיה להמתין לשחקנים מעניינים שיבינו שהם לא בתוכניות של הקבוצות שלהם, כי בסיס למשחקים באירופה כבר יש. בזמן הקרוב ניתן להסתפק בשחקן קדמי משמעותי אחד.

  1. להחליט מה עושים עם הצעירים

נקודה שקשורה מאוד לקודמת. קלינגר יוכל להשתמש במחנה האימון כדי להחליט האם הוא בונה על מישהו מארבעת השחקנים ההתקפיים הצעירים כשחקן רוטציה לעונה הבאה. מאמון קשוע, עידן גולן, ענר שכטר וסער פדידה בקושי שיחקו בעונה שעברה והם זקוקים לדקות משחק, אם לא בהפועל חיפה אז במקום אחר. לפעמים שחקן מבצע קפיצת מדרגה בקיץ, אולי אחד או שניים מהם יהיו שווים הזדמנות אמיתית, לפני שמחתימים את השחקן ההתקפי האחרון לסגל. אבל מי שלא בתמונת הרוטציה עדיף שיושאל.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות