fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רואה לאויב בעיניים

סרן יובל פפר מחדרה התלבטה מאוד אם להתגייס לתפקיד התצפיתנית, אבל למדה להתאהב בתפקיד והיום היא מפקדת על פלוגה של תצפיתניות ולוחמים בגבול סוריה
יובל פפר. "כל יום קורה משהו" (צילום: דו"צ)
יובל פפר. "כל יום קורה משהו" (צילום: דו"צ)

סרן יובל פפר מחדרה התלבטה מאוד אם להתגייס לתפקיד התצפיתנית, אבל למדה להתאהב בתפקיד והיום היא מפקדת על פלוגה של תצפיתניות ולוחמים בגבול סוריה

סערת הסרבנים בשיריון השבוע, במהלכה סירבו 86 חיילים להתגייס לחיל השיריון, הביאה לדיון סוער בנוגע לסוגיית הגיוס ושיטת הגיוס.

להבדיל _ כך גם הרגישה בעבר סרן יובל פפר מחדרה, בת 23. פפר, כמו בנות רבות נוספות, שובצה להיות תצפיתנית ומאוד התאכזבה. זה ממש לא הביא אותה לכדי סרבנות, אבל העלה בה ספקות בנוגע לתפקיד.

פפר התגייסה בספטמבר 2011. בהתחלה היא הייתה מאוכזבת, אבל לאחר תקופה קצרה התאהבה בתפקיד. במסגרת תפקידה הוצבה במגוון גזרות _ בגבול מצרים, בעזה, וכעת ברמת הגולן, בגבול עם סוריה, בתפקידה הראשון כמפקדת פלוגת תצפיות. "זמן קצר אחרי שהתגייסתי הבנתי את חשיבות התפקיד, והתחברתי מאוד למסגרת הצבאית, שבה כולם שווים _ אפילו כשכל אחד מגיע ממקום אחר" היא אומרת.

יובל פפר. "כל יום קורה משהו" (צילום: דו"צ)
יובל פפר. "כל יום קורה משהו" (צילום: דו"צ)

פפר היא האמצעית מבין שלושה אחים. אחיה הגדול סטודנט, אחותה הצעירה אף היא חיילת. היא לא מגיעה ממשפחה עם מורשת צבאית מפוארת ("כולם עשו צבא"), אבל היה חשוב לה לעשות שירות משמעותי. "לפני שהתגייסתי דיברתי עם אנשים שעשו את התפקיד, תצפיתנים לוחמים, והם אמרו לי שזה תפקיד מאוד מאתגר ומשמעותי".

הגזרה הראשונה שלה הייתה במצרים. "עשיתי כמה תפקידי הדרכה בבסיס הכשרה בגבול, עכשיו אני בצפון, ברמת הגולן".

ומה ההבדל?

"בעיקר האויב. בכל מקום האיום הוא אחר, ואתה חייב ללמוד ולהתאים את עצמך כדי להיערך בהתאם. אנחנו עובדים כאן עם המערכות הכי חדשות של צה"ל, ממש רואים כמה צעדים קדימה".

פפר אחראית על מחלקת תמר. "מדובר בתצפיתניות לשעבר, בקשי"ות, שצריכות לתעד כל מה שהן רואות ולספק נתונים, להבין מה מתרחש. אני אחראית על הפיתוח וההסמכה המבצעית".

למרות שפפר מצטנעת, מדובר בתפקיד מאתגר במיוחד _ פיקוד כאישה על פלוגה של תצפיתניות ולוחמים, בגזרה מבצעית ומאתגרת של הגבול עם סוריה, שבה המעקב אחרי הגבול מרתק וחשוב מאוד בגלל מלחמת האזרחים האכזרית המתחוללת בה.

איך זה לעשות את התפקיד יום יום?

"הגזרה פה כל כך מאתגרת, כל יום קורה משהו, כל יום רואים ולומדים משהו חדש. זה מרתק".

את רק רואה או גם שומעת?

"אין לנו מה לשמוע. אני מתבססת רק על צפייה. אנחנו עובדים בשיתוף עם גורמים נוספים כדי לצייר את תמונת המצב הכי אמיתית ועדכנית".

יש מחשבות על קידום לתפקיד אחר?

"יש לי עוד שנה בתפקיד, אבל אני לא שוללת. כרגע אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה, אני מרגישה את ההשפעה שלי בכל דבר. אבל אם יציעו לי משהו מאתגר אחר בתוך החיל או מחוצה לו, אני אשקול".

התפקיד שלך נחשב קרבי, את לא הרבה בבית. ההורים מודאגים?

"הם לא מודאגים, בעיקר מתגעגעים. הם מאוד גאים במה שאני עושה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות