fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רב אחד, שתי אזכרות והרבה חילוקי דעות בקרית מוצקין

המודעה שהופצה על ידי עיריית קרית מוצקין
המודעה שהופצה על ידי עיריית קרית מוצקין

שתי אזכרות נערכו השבוע, יום אחרי יום, לרב הראשי לשעבר של קרית מוצקין, הרב מרדכי פוגלמן וזאת בעקבות המתיחות ששוררת בימים אלו בין העירייה לבין המועצה הדתית על רקע טענות העירייה לניהול לא תקין במועצה הדתית.

הרב פוגלמן נפטר לפני שבע-עשרה שנים ומאז נערכה אזכרה על קברו כל שנה, אם כי לא באופן רשמי על ידי העירייה אלא על ידי הרבנות בעיר. הרב פוגלמן היה דודו של הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו שנוהג להגיע לאזכרה מדי שנה.

השנה, פרסמה העירייה את  מועד האזכרה לרב פוגלמן בחסות ראש העירייה, חיים צורי. באותה מודעה פרסמה עוד העירייה כי באותו היום יקיים הרב לאו הרצאה בפני בנות באולפנא "סגולה" והציבור הרחב מוזמן להשתתף.

המודעה שהופצה על ידי עיריית קרית מוצקין
המודעה שהופצה על ידי עיריית קרית מוצקין

מלבד המודעות לא הוציאה העירייה הזמנות רשמיות לבכירי הציבור הדתי גם לא לרב הראשי הנוכחי של העיר, הרב דוד דרוקמן.

לאור זאת החליטו עשרות מתושבי העיר לערוך עצרת אזכרה שאינה קשורה לעירייה אלא לרבנות. הם הגיעו ביום ראשון לבית העלמין צור שלום שם נאמרו פרקי תהילים על ידי הרב נתנאל טייטלבאום ורב דרוקמן נשא תפילת "קדיש". "זה סיפור מאוד תמוה והזוי" מסר הרב דרוקמן כשהתבקש להתייחס למקרה.

ביום שני נערך טדס האזכרה לרב פוגלמן בהשתתפות הרב לאו, טקס שהעירייה לקחה תחת חסותה. המשנה לראש העירייה והממונה על המועצה הדתית מטעם העירייה, בומה ברחד, אמר כי טקס האזכרה מעולם לא היה רשמי מטעם העירייה וכי מלשכת הרב לאו פנו לעירייה על מנת שיבואו נציגים לטקס. "אנחנו עושים ככל יכולתנו לעזור",מסר ברחד, "ולכן גם הודענו שכל מי שרוצה להגיע לאזכרה, מוזמן".

ברחד מסר עוד כי ההרצאה של הרב לאו סוכמה עם הלשכה שלו וגם לאירוע זה הוזמן הציבור. "מלבד ההרצאה שהייתה יוזמה חדשה, נהגנו כפי שאנחנו נוהגים כל שנה" מסר ברחד והוסיף בציניות: "מישהו עשה פה מסיבה מיותרת".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות