fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי: ראש עיריית נהריה מתנהג בחוסר אחריות

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי זועם שראש עיריית נהריה ז'קי סבג וראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ לא ממלאים אחר הוראות השלטון המקומי ומצטרפים לשביתות היזומות, לאור הקיצוץ בתקציבי האיזון לשנת 2017 לנקרי שלח איגרת לתושבי עכו בה הוא מסביר מי הוא מנהיג. סבג בתגובה שלח לו מכתב אישי: "אין לי אלא להצר על החלטתך האומללה"
שמעון לנקרי (צילום: אדריאן הרבשטיין)
נדרוש את העתקת המפעל. שמעון לנקרי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי הוציא ביום רביעי שעבר בערב  איגרת לתושבי עכו בה הוא מסביר מדוע  עיריית עכו הצטרפה לשביתה של אגפי החינוך בהוראת השלטון המקומי, לאור הקיצוץ בתקציבי האיזון.  לנקרי הוציא איגרת נוזפת  בה התייחס לראשי ערים שבחרו לא להצטרף לשביתה והם: ראש עיריית נהריה ז'קי סבג וראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ.

"ראשי רשויות אלו מדירים עצמם באופן הפגנתי ממאבק זה ומנצלים אותו באופן זול וציני לטובת פופוליזם נקודתי, אוי לה למדינתו שאלו הם מנהיגיה", כותב לנקרי, " עיריית נהריה קיבלה בשנת 2016; 44 מיליון שקלים מענקי איזון ועיריית קרית אתא; 25 מיליון שקלים. לא יעלה על הדעת כי ראשי רשויות אלו ינהגו בחוסר אחריות משווע, ידירו עצמם מן הכלל וייהנו מפירות המאבק אשר הם לא חלק ממנו.  במעשה זה ראשי רשויות אלו, מלמדים את אזרחיהם מהי התנהגות אזרחית לקויה, מהו חוסר סולידריות ומהי טרמפיסטיות לשמה.  רשויות אלו גם חיבלו בו ביודעין. חבל שבמחיר של כמה ימי השבתה, ראשי רשויות אלו מעבירים את שיעור האזרחות הגרוע ביותר… מבחינתי ראשי הרשויות הם הלוחמים בחזית החברתית".  כותב לנקרי

השלטון המקומי והרשויות המקומיות יוצאות כעת למאבק כנגד החלטה זו של קיצוץ במאבקי איזון, שמטרתם של מענקים אלו היא לסייע לצמצם פערים מובנים במצב סוציואקונומי, הנחות בארנונה ועוד ומבלי לפגוע במתן השירותים לתושב.

שמעון לנקרי (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שמעון לנקרי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

לנקרי כתב: "החלטה לפגוע בתקציבי האיזון יש לה השלכות מרחיקות לכת והרסניות לגבי תפקוד הרשויות המקומיות. החלטה זו של משרד האוצר תביא לפגיעה של עשרות מיליוני שקלים בתקציב העיר עכו". לנקרי מוסיף כי על נבחרי ציבור לגלות אחריות  קולקטיבית בשעת משבר הנובעים מהחלטות לקויות של מקבלי ההחלטות במדינת ישראל.

"ניסיונו הציני של משרד האוצר לפגוע ביד אחת במענקי האיזון לרשויות מקומיות וביד האחרת לתת ברוחב לב מאות מיליוני שקלים לקבוצות לחץ במדינה, הינו מהלך נואל אשר אסור לנו כנבחרי ציבור הסכים לו בשום אופן". מסביר לנקרי.

עוד מציין לנקרי כי מבחינתו ראשי ערים אלו סרחו בעת מילוי תפקידים ומתנהגים בחוסר אחריות ערכית וציבורית. לנקרי אומר כי ראשי ערים הם הלוחמים החברתיים בחזית והוא תמיד יישאר לוחם כזה למען הבית.

סבג: "אל תנסה ללמד אותי"

ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)
ז'קי סבג (צילום: עיריית נהריה)

בתגובה לדברים שלח סבג מכתב ללנקרי לא פחות קשה: "בחרת מסיבה מסוימת להשתלח בי באיגרת התושב שהפצת", כותב סבג, "אין לי אלא להצר על החלטתך האומללה. הבכיינות שלך והעובדה שבחרת להסתתר מאחורי מקלדת מעידה על פחדנותך, יעידו על כך תושבי עירך הרבים אשר בחרו להעתיק את מקום מגורם לנהריה".

סבג כותב ללנקרי כי אם ניסה ללמד אותו מהו נבחר ציבור הרי, שתפקידו של מנהיג הוא להגן ולא לפגוע: "עיריית נהריה אכן השתתפה בשביתה והביעה סולידריות אבל בכל הקשור להשבתת מוסדות חינוך אני רואה בזה 'נשק יום הדין'. אין כל סיבה להעיק על ההורים ולכפות עליהם יום שביתה נוסף, כאשר לפנינו שבוע וחצי של חג חנוכה.  שביתה שתוצאתה המיידית היא פגיעה בתושבי נהריה אינה מקובלת עליי". כותב סבג

סבג מציין כי  הוא נוסע מידי שבוע לכנסת, דופק על דלתות שרים וחברי כנסת ומשיג לעירו תקציבים ומענקים. בסיום המכתב הוסיף סבג: "אל תנסה ללמד אותי התנהגות נאותה של נבחר ציבור, אני נמצא בפוליטיקה זמן רב וארוך ממך. הדרך החכמה היא לא רק לקבל תקציבים, אולם גם לדעת מה לעשות איתם".

בתגובה לדברים אמרו בעיריית עכו: "את שהיה ללנקרי לומר באשר להתנהלותו הלא קולגיאלית של מר סבג הוא כבר אמר, ואין לו אלא להצר על כך כי סבג בחר להיות בין הרשויות הבודדות אשר לא קיימו את הוראות השביתה במלואן, ולא בפעם הראשונה. לנקרי היה ותמיד יהיה בין הלוחמים, וככל הנראה כבר לא יצליח להביא את סבג לתובנות הנדרשות ממנהיגים בשעות משבר. אין כל קשר בין תגובתו המבישה של סבג לדברים אותם כתב לנקרי באיגרת לתושבי עכו, דבר המוכיח עוד יותר את חוסר הבנתו באשר למנהיגות ציבורית. אין ספק כי בזכות השתתפותה של עיריית עכו ותושבי העיר עכו במאבק, כמו 190 רשויות מקומיות נוספות אשר שבתו, יזכו גם תושבי העיר נהריה היקרים ליהנות מביטול גזירות קיצוץ התקציב למרות התנהלותו הטרמפיסטית של ראש העיר נהריה".

מיעקב פרץ לא התקבלה תגובה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות