fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי נבחר ליו"ר תאגיד אשכול גליל מערבי

עיריית עכו שמעון לנקרי (צילום יח"צ)
עיריית עכו שמעון לנקרי (צילום יח"צ)

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי נבחר היום (רביעי) ליו"ר תאגיד אשכול גליל מערבי. לנקרי מחליף את היו"ר היוצא, ראש עיריית מעלות תרשיחא לשעבר שלמה בוחבוט שהגה את מודל האשכולות המיושם ברחבי הארץ. הדירקטוריון התכנס לפגישה מסודרת עם כל ראשי הערים והמועצות החברות בו.

באשכול רשויות גליל מערבי חברים: מעלות, עכו, שלומי, כפר ורדים, מטה אשר, מעלה יוסף מועצות מקומיות ערביות וכפרים.  לאחרונה ביקשו ג'דיידה מכ'ר וג'וליס להצטרף. עוד נודע כי גם ראש עיריית נהריה רונן מרלי השתתף בישיבה, למרות שנהריה לא חברה באשכול אך שוקלת את הצטרפותה בחיוב. לנקרי נבחר פה אחד על ידי החברים. עכו היא העיר הגדולה ביותר החברה בתאגיד וללנקרי  יש את הניסיון הגדול ביותר בשלטון מקומי ולקדם תהליכים אזוריים מול מקבלי החלטות וממשלת ישראל.

 

 

 

שמעון לנקרי (צילום יח"צ)
שמעון לנקרי (צילום יח"צ)

בחודש יולי, אשכול רשויות גליל מערבי הפך לאיגוד ערים ויקבל האצלת סמויות כמו רשות מקומית בטיפול בנושאים של פסולת ווטרינריה. החקיקה אושרה במסגרת חוק ההסדרים לשנת 2017.במסגרת הליך האיגוד הרשויות יוכלו לוותר על חלק מסמכויותיהן  ויועברו לאשכול שהופך לארגון אזורי. רשויות  שמסיבות ארגוניות  או צמצום משאבים  יאצילו סמכויות של אכיפה ופיקוח בתחומים שנקבעו. המעבר לאיגוד רשויות יאפשר גם הקמת כלבייה לגליל המערבי, הוספת שעות לווטרינרים עירוניים, פיקוח יתר על מסעדות ומזון שעד כה באחריות הרשות המקומית, אך בערים קטנות בהיעדר תקציב מונע שירות טוב לאזרחים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות