fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראשי הרשויות בצפון יפגינו בירושלים

ראשי הרשויות בצפון לא מוותרים במאבק על תקצוב תוכנית הצפון, ויפגינו מול פתיחת מושב החורף של הכנסת
יורם ישראלי בהפגנה נגד הפגיעה בהטבות המס בשנה שעברה צילום: דורית ריטבו

ראשי הרשויות בגליל החליטו לא לוותר ולפתוח במאבק ציבורי רחב לאישור התוכנית והתקציב לגליל. מחר (שני) תחערך הפגנה גדולה בירושלים, עם פתיחת מושב החורף של הכנסת. המטרה היא לפעול בקרב חברי הכנסת ושרי הממשלה למנוע אישור תקציב המדינה שלא כולל תקצוב לתוכנית הצפון.

כל ראשי הרשויות, עמותות הפעולות לקידום הגליל, אגודות סטודנטים, אנשי תעשייה ועסקים ותושבי הגליל כולו, לוקחים חלק במאבק, שמשפיע ישירות על עתידם ועל עתיד האזור שותפים למאבק.

יורם ישראלי בהפגנה נגד הפגיעה בהטבות המס בשנה שעברה צילום: דורית ריטבו
יורם ישראלי בהפגנה נגד הפגיעה בהטבות המס בשנה שעברה
צילום: דורית ריטבו

ממשלת ישראל נסוגה בה מההחלטה להקצות תקציב מיוחד למימוש תוכנית לאומית לפיתוח כלכלי חברתי של הצפון. התקציב מיועד לתמיכה בהקמת מנועי צמיחה כלכליים ויצירת מקומות תעסוקה איכותיים לתושבי הגליל.

בחודש אוגוסט האחרון, בדיוני התקציב שקיימה הממשלה, הוסר נושא התוכנית לצפון מסדר היום וכך הממשלה התנתקה מהגליל וממשיכה את המדיניות לא לתקצב תוכניות משמעותיות לגליל.

התוכנית לצפון מתמקדת בקידום מנועי צמיחה כלכליים ונותנת דגש על השקעה באקדמיה, מחקר ופיתוח, מאיצים וחממות ותמיכה בתעשייה ובעובדים. בנוסף, שמה דגש על שדרוג דרמטי של מערכות הבריאות בצפון ובעיקר של בתי החולים המעניקים שירות לכמיליון איש בשנה וכן בפיתוח מערכת הכבישים.

ראש מועצת מטה אשר, יורם ישראל, ציין כי "מחאת הצפונים נמשכת כבר כמה חודשים ועדיין אנחנו רואים שהממשלה הנוכחית לא זזה מעמדתה הנוקשה. זה מעיד על היעדר הנכונות שלהם לדאוג לפיתוח הצפון ועל הרצון שלהם להמשיך ולנהוג בשיטת הפרד ומשול שמאפשרת להם להעניק סיוע נקודתי זעום לכל רשות מקומית בנפרד, כדי שנשב בשקט ולא לעצור לרגע ולהביט על הצפון כמקשה אחת שיש לפתח באופן כוללני בכמה תחומים במקביל. היישובים שלנו גדלים ומתפתחים ומושכים מאות משפחות בשנה, אבל התשתיות קורסות, מקומות התעסוקה נשחקים ומערך שירותי הבריאות חייב להשתוות לזה שזוכים במרכז. כמו כל אזרח אני מצפה מהנהגת המדינה שלי שתתעורר ותפעל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות