fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית מוצקין: משרד החינוך סגר כיתה בגלל ארבעה תלמידים חסרים

מחאת הורי התלמידים בבית ספר קורצ'אק
מחאת הורי התלמידים בבית ספר קורצ'אק

הורים לתלמידים בשכבת כיתה ב' בבית הספר היסודי קורצ'אק בקרית מוצקין מסרבים לפתוח את שנת הלימודים הקרובה במחאה על כך שמשרד החינוך הורה לסגור כיתה אחת מתוך ארבע כיתות של השכבה לאחר שהתברר כי חסרים ארבעה תלמידים בלבד לפתיחת כיתה נוספת.

מחאת הורי התלמידים בבית ספר קורצ'אק
מחאת הורי התלמידים בבית ספר קורצ'אק

בשנת הלימודים הקודמת פתחו את שכבת א' 104 תלמידים שלמדו בארבע כיתות, אולם לפני מספר  שבועות נודע להורים  שארבעה תלמידים לא ימשיכו את הלימודים בבית הספר ונשארו בשכבה 99 תלמידים שעולים לכיתה ב' וכמות זו של תלמידים מחייבת סגירה של כיתה ואילו התלמידים ילמדו בשלוש כיתות עם  33 ילדים בכיתה, לעומת 26 ילדים בממוצע בכיתה כפי שהיה בשנת הלימודים שחלפה.

להורים התברר כבר לפני כמה שבועות כי משרד החינוך מתכוון לצמצם את מספר הכיתות והודעה רשמית על כך הגיעה אליהם ממנהלת בית הספר בשבוע שעבר. וועד ההורים מנסה למנוע את סגירת הכיתה וכחלק מצעדי המחאה החליטו הורים לשבש את פתיחת שנת הלימודים.

"הילדים שלנו הם בני ערובה" אומרת חברת ועד ההורים והנהגת הורים, אילנה ולגרין, "מדובר בילדים רכים שרק התחילו את דרכם במערכת החינוך ודבר כזה יכול לגרום להם לזעזוע. אנחנו חוששים גם מפגיעה ברמת הלימודים מכיוון שהרבה יותר קשה ללמד 33 ילדים בכיתה ולשים לב לכל תלמיד. נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי שהילדים יישארו במסגרת הכיתות שהם מכירים ואם צריך גם נשבית את הלימודים".

מחאת ההורים הביאה את ראש העירייה חיים צורי, לפנות במכתב לשר החינוך נפתלי בנט בבקשה למנוע את סגירת הכיתה הרביעית "ההורים מביעים זעם רב על המערכת כולל על העירייה למרות שאיננו צד בהחלטה ואף מתנגדת לה, "כתב צורי", אנו מקבלים מסרים מאיימים מההורים שלא להביא את ילדיהם ללימודים בראשית שנת הלימודים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "אנו פועלים על פי נהלי תקן בלבד. בית הספר נערך מבעוד מועד לנושא ופיתח תכנית פדגוגית ייחודית הכוללת בתוכה פיצול התלמידים במרבית שעות ההוראה למספר קבוצות למידה קטנות. עוד נציין כי בית הספר בקשר רציף עם ההורים והתלמידים לגיבוש הכיתות מחדש בהתמודדות יעילה ומטיבה עם השינוי. אנו סומכים על מנהלת בית הספר וצוותה ומאחלים שנת לימודים פוריה ומוצלחת".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות