fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית מוצקין: חברי האופוזיציה העירונית לא הוזמנו לטקס אזרחות הכבוד לשר התחבורה

אזרחות כבוד. ישראל כץ וחיים צורי. צילום: דורון גולן
אזרחות כבוד. ישראל כץ וחיים צורי. צילום: דורון גולן

עיריית קרית מוצקין העניקה השבוע את אות אזרחות הכבוד של הער לשר התחבורה, ישראל כץ. חברי האופוזיציה העירונית וכן הרב הראשי של העיר, כלל לא הוזמנו לטקס.

את ההחלטה להעניק לכץ את אזרחות הכבוד של העיר נימקה העירייה בהודעתה "על תרומתו לפיתוח ולהנגשת התחבורה בישראל ולקידום התשתיות בקריית מוצקין". זאת כשנתיים לאחר שראש העירייה, חיים צורי, יצא בטענות חריפות נגד שר התחבורה על ביטול הפנייה שמאלה לתוך העיר לבאים מכיוון חיפה. נגד ההחלטה אז נערכו גם הפגנות של תושבי העיר, אולם המחאה הזו הסתיימה בכישלון.

אזרחות כבוד. ישראל כץ וחיים צורי. צילום: דורון גולן
אזרחות כבוד. ישראל כץ וחיים צורי. צילום: דורון גולן

כעת הוזמן כץ לקבל את אזרחות הכבוד ועל פי ההודעה של העירייה לקראת האירוע "בחודש אוגוסט סיכמו צורי וכץ על הקמת תחנת רכבת שנייה בעיר שתיבנה בשכונת נווה גנים. התחנה צפויה לשדרג את מערך ההיסעים של המטרונית ולהוריד עומס רב מהתחנה היחידה בעיר שנמצאת ברחוב יששכר. התוכנית כבר הופקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבניה, בשיתוף רכבת ישראל, שתתקצב את הפרויקט יחד עם משרד התחבורה. בתחנת הרכבת החדשה ייבנה מעין קניון קטן, שיכלול שטחי מסחר".

בטקס עצמו שבו נכחו ראשי הערים מקרית אתא, קרית ביאליק וקרית  ים, חברי מועצת עיר, פעילים פוליטיים ומוזמנים אחרים אמר כץ כי מדינת ישראל נמצאת בתהליך של מהפכת תשתיות ותחבורה שתביא לכלכלה חזקה וחלוקה שווה שתאפשר לצעירים ולצעירות להישאר בעיר ולפתח את האזור. הוא גם הבטיח לצורי לבחון את ביטול הפניות לעיר.

מעל האווירה החגיגה של הטקס שררה עננה פוליטית מאחר וחברי האופוזיציה העירונית: יוסי פדידה וסיעתו של אבי רוטמן לא הוזמנו לטקס. גם הרב הראשי של העיר, הרב דוד דרוקמן, לא הוזמן על אף שבטקס נכח ואף נשא את דברי הפתיחה, הרב משה אוירכמן מקרית ים.

"צורי הוא כמו ילד קטן שמעניש מישהו אחר שהוא ברוגז איתו" אמר רוטמן "אי הזמנת האופוזיציה זה כמו להתעלם מעשרים אחוז מהציבור של העיר. השר כץ אומנם עושה יותר בתפקידו יחסית לשרים אחרים אך הוא לא עשה דבר למען קרית מוצקין. המסקנה שלי שצורי נתן לו אזרחות כבוד כי מסיבה פוליטית כדאי לו". דרוקמן מסר בתגובתו "אני כבר רגיל לזה".

פדידה מסר בתגובתו "זו תעודת עניות לראש עירייה שלא מכבד ציבור נוסף מתושבי קרית מוצקין, כולל רב העיר שלא הזומן. זוהי תגובה של ראש עירייה פחדן, שעיתון ארצי קרא לו מושחת, ראש עירייה שחושב שהעיר ניתנה לו בירושה מאבא שלו. אני מקווה שהמשטרה ומבקר המדינה יתנו את דעתם לכל ההתנהלות הרעה של צורי".

בתגובה לכך נמסר מהעירייה "העיר קרית מוצקין נמצאת בתנופת פיתוח אדירה בכל התחומים. בינוי, תשתיות, חינוך, ספורט, רווחה וקהילה ועוד. עובדה זו היא לצנינים בעיני אלה אשר אינם רואים את טובת העיר ותושביה. נמשיך לקדם את העשייה ולא נגרר לכל פרובוקציה פופוליסטית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות