fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית מוצקין: הרב דרוקמן מבקש לפרוש לפנסיה

רב העיר כותב לשר הדתות: "אני מתחיל להפנים שקרית מוצקין זקוקה היום לרב מחמד וזה לא אני"
יישאר בתפקידו? הרב דרוקמן [צילום: רותם כבסה]
מאחורי הגב. הרב דרוקמן [צילום: רותם כבסה]

הרב הראשי של קרית מוצקין, הרב דוד מאיר דרוקמן, שלח השבוע מכתב לשר הדתות דוד אזולאי, ובו הוא מבקש לפרוש לפנסיה מוקדמת.

במכתבו לשר הדתות, כותב הרב: "אני מרגיש בודד במערכה ותחושתי שאינני מכהן ברבנות במוצקין, אלא במוסקבה. אני קרוב אליכם בליבי, ואני חש שזה הדדי והנני בהחלט מכיר טובה ומלא הערכה נוכח כל מה שסייעתם עד כה, אלא בסיטואציה ההזויה הנוכחית במדינה, בה רדיפת דת ונושאי דגל הדת הפכה לתחביב, מן הסתם אין לכם אפשרויות מעבר לכך".

הרב דוד דרוקמן
"אני מרגיש בודד במערכה". הרב דרוקמן [צילום: רותם כבסה]
מכתבו של הרב דרוקמן בא לאחר שבחודשים האחרונים ניהל מאבק נגד ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי. קדמו למכתב לשר הדתות, שני מכתבים שנשלחו לצורי בשבועות האחרונים – האחד שהתייחס לבית הכנסת בו מתפלל הרב וזכה למבקרים מפתיעים ולא צפויים, והשני המתייחס לעובדה שבוקר בהיר אחד הגיעו עובדי העירייה למקווה בקרית מוצקין וסימנו את החניות במתחם כחופשיות לכל תושבי העיר.

"אני מתחיל להפנים שקרית מוצקין זקוקה היום לרב מחמד וזה לא אני", כתב הרב דרוקמן לשר הדתות, "מצאתי את עצמי מכלה את כוחותיי וזמני להבל ולריק וכל זאת באין משען ומשענה, תמיכה ועזרה. ייתכן מאוד שלאחר כ-30 שנות רבנות, הגיע הזמן לפרוש. מדובר בפרישה בידיים נקיות, מבלי שנהניתי אף באצבע קטנה מעבר למשכורתי, נהפוך הוא. עוד חסכתי מדי חודש לקופה הציבורית, עקב העובדה שלשכתי הרשמית וכל הוצאותיה הינן מכיסי".

בסיום מכתבו מבקש הרב דרוקמן ממשרד הדתות לבדוק מה הן זכויותיו בכל הנוגע לפרישה מוקדמת לגמלאות.

עורך דינו של הרב דרוקמן, עו"ד יניב לנקרי מסר בתגובה: "נדמה שמכתבו של הרב מדבר בעד עצמו. מן הראוי לציין שהרב הוא למעשה הסמכות התורנית היחידה אשר ניצבת היום במוצקין, כשומרת הסף של מוסדות הדת. הדברים מתעצמים שבעתיים לנוכח העובדה שהרב הספרדי אוחנה מצוי בהליכי פרישה, כפי שנמסר למשרדנו. בלי לקבוע מסמרות, נראה כי עיתוי המכתב בסמוך לימי החנוכה, גם הוא איננו מקרי. אני מרשה לעצמי לקרוא לציבור במוצקין להביע תמיכה בהולה ברב העיר על מנת לשכנעו שיחזור בו מכוונתו. יש לראות במרוצת השנים את פועלו האדיר של הרב לטובת העיר".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות