fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ים וקרית ביאליק נכללות במפת העדיפויות של משרד התיירות

דוד אבן צור ושר התיירות יריב לוין (צילום: דוברות העירייה)
דוד אבן צור ושר התיירות יריב לוין (צילום: דוברות העירייה)

ביוזמת משרד התיירות, אישרה  ועדת הכספים של הכנסת את מפת העדיפויות החדשה לענף התיירות המכלילה בתוכה לראשונה גם את קריית ים. מטרת המפה החדשה היא לעודד הקמה של מלונות והגדלת היצע חדרי האירוח בשורה של ערים ואזורים חדשים בישראל.

המפה מגדילה    את היצע חדרי האירוח בישראל, לרבות מלונאות עממית ואכסניות, מהלך העשוי לסייע להורדת המחירים בענף התיירות. החלטתו של שר התיירות יריב לוין היא בין השאר תוצאה של דיונים ופגישות שהתקיימו בינו לבין ראש העיר דוד אבן צור אשר תבע להכליל את קריית ים במפה המעודכנת.

דוד אבן צור ושר התיירות יריב לוין (צילום: דוברות העירייה)
דוד אבן צור ושר התיירות יריב לוין (צילום: דוברות העירייה)

בהחלטתה אישרה הממשלה   את הצעתו של שר התיירות,   בדבר תמיכה של 33% להקמת מלונות עממיים, אשר יחול כעת על שורה של אזורים החדשים בהם גם קריית ים.

ראש העיר דוד אבן צור הביע השבוע קורת רוח רבה מההחלטה ואמר כי החלטה זו נותנת מענה מדויק לתוכנית האב של העיר וליעדיה התיירותיים של קריית ים בשנים הקרובות. בעיר מנסים מזה שנים רבות לעודד יזמים ומשקיעים להקים מיזמי תיירות ומלונאות בעיר אך בהיעדר סיוע ממשלתי התקשו יזמים להיענות לאתגר.

"אני בטוח כי עכשיו בעקבות שינוי מפת התיירות וסיוע למלונאות תשתנה בצורה משמעותית התייחסותם של המשקעים לאפשרות הקמת מיזמים בקריית ים" אמר אבן צור.לדבריו מנסה העיר לקדם בימים אלה תכנית להקמת מתחם מלונאי מיוחד לחובבי הספורט הימי והחוק החדש המעודד תיירות עממית עשוי לקדם מאוד את הוצאתה   אל הפועל.

אבן צור אף ביקש להודות לשר התיירות יריב לוין על יוזמתו ואמר. "במשך שנים ביקשנו להכליל את קריית ים במפה הזו והנה השר לוין הצליח לעשות זאת ולהפוך אותה למציאות". שר התיירות יריב לוין אמר השבוע " אני מברך על כניסתה של קריית ים למפת אזורי העדיפות הלאומית בתחום התיירות. זהו צעד חשוב נוסף ליצירת אפשרויות תיירותיות בעיר. הרחבת המפה תאפשר ליזמים לקבל מענקים גבוהים להקמת מלונות מסוגים שונים בעיר, תביא לגיוון בהיצע  המלונות וליצירת מקורות תעסוקה נוספים לתושבי האזור".

אל קרית ים מצטרפת קרית ביאליק שנכללת לראשונה במפת העדיפויות של משרד התיירות. התברר כי בעשור האחרון מספר החדרים הפעילים בבתי המלון עלה במתינות, בעוד מספר התיירים גדל משמעותית. עוד עלה כי חוסר הגידול בהיצע חדרי אירוח הוא אחד הגורמים לעליית מחירי הלינה בארץ.

הצו קובע כי יזמים בתחום התיירות באזורים הנכללים במפת העדיפות החדשה, ייהנו ממענק של עד 20% מערך ההשקעה. בנוסף אישרה הממשלה לפני מס' חודשים את הצעתו של שר התיירות, השר יריב לוין, בדבר תמיכה של 33% להקמת מלונות עממיים, תיקון שיחול כעת גם על האזורים החדשים. יצוין שהתקציב המוקצה לטובת המענקים עומד על 200 מיליון שקלים בשנה. זהו צעד המתווסף לצעדים הקודמים שיזם שר התיירות ובהם חוק המלונות שעבר בכנסת בתחילת אוגוסט ונועד להוזיל את מחירי הנופש בישראל והחלטת הממשלה בדבר מענק של 33% להקמת מלונות עממיים לפני מספר חודשים.

שר התיירות אמר השבוע: " אני מברך על כניסתה של קריית ביאליק למפת אזורי העדיפות הלאומית בתחום התיירות. זהו צעד חשוב נוסף ליצירת אפשרויות תיירותיות בעיר. הרחבת המפה תאפשר ליזמים מתן מענקים גבוהים להקמת מלונות מסוגים שונים בעיר, תביא לגיוון היצע המלונות וליצירת מקורות תעסוקה נוספים לתושבי האזור." ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי בירך על ההחלטה: " אני מודה לשר לוין והנהלת משרד התיירות ורואה בהצטרפותה של קריית ביאליק למפת העדיפות החדשה הזדמנות פז להרחיב את ההיצע של בתי מלון השווים לכל כיס במיוחד בצפון הארץ ".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות