fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית חיים ציינה 84 שנים להקמתה

84 שנים לקרית חיים. צילום: גיא ניצני
84 שנים לקרית חיים. צילום: גיא ניצני

ערב נעילת החגיגות לציון 84 שנים לקרית חיים, נערך בבית נגלר בהשתתפות בני הקריה והופעה של להקתה פולנית שמורכבת מנוצרים אוהבי ישראל.

לפני שנה בדיוק החל ועד קריית חיים בהכנות לחגיגות לציון 84 שנים לקריה מאז קיים ועד קריית חיים אירועים רבים בקריה וביניהם: ערב מחול, מופע של להקה אתיופית, מפגשים וכנסים לילידי הקריה, השתתף בפעילויות רבות בקהילה בתחומים רבים ומגוונים ונועל את האירועים  במופע מרהיב של להקה בינלאומית והכל באמצעות "הקרן הקהילתית".

84 שנים לקרית חיים. צילום: גיא ניצני
84 שנים לקרית חיים. צילום: גיא ניצני

המופע המרכזי של הערב היה של להקה מהעיר קרקוב שבפולניה בשם "ירמורה בנד", שמייצגת את עמותת "פולניה". עמותה של נוצרים שהינם פרו ישראלים שמופיעים בשירים חסידיים בעברית ויידיש וכן שיריי ארץ ישראל. את הקשר עם הלהקה יצר יו"ר ועד קריית חיים איציק פיטרמן כאשר לפני שנה ביקר בעיר ראזין שבפולין ונתקל בלהקה פולנית ששרה בעברית. סקרנותו הובילה לבדוק את העניין ולהבין מה ומי עומדים מאחורי זה.

הסתבר שמייסד הלהקה, יורק צ'סבה ורייעתו מרילה , הקימו עמותה הנקראת "פולניה" שמטרתה הנצחת יהדות פולין שנכחדה בשואה. לעמותה יש סניפים בקרקוב, וורשה, לודג' ולובלין. העמותה מקיימת מידי שנה  מצעדים בפולין שהפכו להיות מפגני תמיכה ואהדה בישראל. עם הלהקה הופיעה הזמרת איילה לוי תושבת הקריה שחזרה ממסע הופעות בקרקוב שבפולניה לצידם של חבריי הלהקה. הלהקה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות