fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ביאליק: ד"ר ורטהיים רוצה עיר ידידותית לילדים

העירייה: "ורטהיים ממונה על הפרויקט ולא עשה דבר"
רפי ורטהיים (צילום: עצמי)

חבר מועצת העיר בקרית ביאליק, רפי ורטהיים, מבקש מהעירייה להצטרף לפרויקט "עיר ידידותית לילדים" שבה יובאו ילדי העיר לידי ביטוי בהחלטות העירייה.

"עיר ידידותית לילדים" הוא מיזם של ארגון האומות המאוחדות שהחל לפעול בשנת 1996 על בסיס החלטת האו"ם.

המשמעות היא כי זכויות הילדים יובאו לידי ביטוי במדיניות, בחוקים ובתקנות, בתכניות ובתקציבים של הרשות המקומית, וכי הילדים יהיו גורמים פעילים בחיי העיר כך שקולותיהם ודעותיהם יובאו בחשבון וישפיעו על תהליכי קבלת ההחלטות ברשות. התכנית מציגה שינוי תפיסה בנוגע לילדים ולבני נוער ברשות: הצבתם בראש סדר העדיפויות והתייחסות לכלל הנושאים על סדר יומה של הרשות מנקודת המבט של טובת הילד.

בהצעתו לעירייה אומר ורטהיים שהנחת המוצא היא שמצב הילדים בעיר הוא אינדיקטור למצבה בכלל, אם מצב הילדים טוב, זה סימן לממשל תקין ולחברה בריאה. המיזם הוא אמצעי לשפר את מצבם של ילדים החיים בערים ולקדם את הרשויות המקומיות לקראת שמירה על זכויותיהם, ביטחונם ובטיחותם של ילדים ונוער.

ורטהיים מסר כי כבר לפני שמונה הועלה הנושא בפני ראש העירייה ואמור היה להידון בוועדת החינוך. הוא מביא כדוגמא את ראשון לציון, שבה הסתיים בהצלחה פיילוט של תוכנית כזו, ומבקש שהעירייה תצטרף לפרויקט לפי המודל שפועל בראשון לציון.

מעיריית קרית ביאליק נמסר: "קרית ביאליק היא עיר ידידותית לכל תושביה. היא מפתחת ומקיימת פעילויות ופרויקטים לטף, לבני נוער , לצעירי העיר ולגמלאים בכל תחומי החיים:  החינוך, התרבות, הספורט, ההתנדבות, העשרה ועוד. לפני כחודשיים אישרה מועצת העיר את הצטרפותה של קרית ביאליק למיזם "עיר ידידותית לילדים" ומינתה את ד"ר רפי ורטהיים לקדם את הפרויקט. מאז ד"ר ורטהיים לא עשה דבר. במקום לחפש כותרות על דפי העיתון עדיף שיתמקד בעבודתו כחבר מועצת העיר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות