fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית אתא: בית הספר גיבורי עציון ייסגר

נחרץ גורלו של בית הספר גיבורי עציון בקרית אתא לאחר שהשבוע התברר כי העירייה מתכננת להביא לסגירתו ולשלב את התלמידים בבתי ספר אחרים בעיר. בית הספר הוקם בעת קליטת העלייה הגדולה מברית המועצות לשעבר וכיום לומדים בו 175 תלמידים.

נכון להיום אין שכבת כיתות א' בבית הספר ומשנת הלימודים הבאה גם לא מתוכננת להיפתח שכבת כיתות ב'. וועד ההורים של בית הספר מנסה כבר תקופה ארוכה לשנות את החלטת העירייה ובעניין זה גם גייסו לעזרה את חברת הכנסת קסניה סבטלובה. עניין בית הספר הגיע לדיון בועדת העלייה, הקליטה והתפוצות של הכנסת שבה אמר מנהל אגף החינוך של עיריית קרית אתא, יעקב טאוב: "היום אין עולים חדשים, יש בני עולים חדשים. אין עולים חדשים שעלו, ילדים עולים חדשים אינם. בית-הספר הזה הוא לא אינטגרטיבי, הוא בית-ספר שכונתי כרגע. אני אומר לך, הילדים האלה היטמעו בבתי ספר אחרים יקבלו יותר, מה עוד שזהות יהודית ניתנת בכל בתי ספר היום בקריית אתא עם סמינר "אורנים" – אין הצדקה לבית-הספר הזה".

"אף אחד מהעירייה לא מדבר איתנו" אומר יו"ר וועד ההורים מארק חאיט, אב לתלמיד בכיתה ג' "אין לנו תמיכה משום גורם. למדנו שיעור בדמוקרטיה שאומר שהכל זה כסף ואינטרסים. עד היום לא הצלחנו להגיע לפגישה עם ראש העירייה ואנחנו תלויים בין שמיים וארץ. אנחנו לא רוצים לפגוע בלימודים כי אנחנו לא רוצים לפגוע בילדים שלנו. מתברר שברגע שאתה חלש, יורקים עליך. אין לנו הרבה דרכים לפעול אבל שמקבלי ההחלטות יקחו בחשבון שבבחירות לרשות המקומית אנחנו לא נצביע".

מעיריית קרית אתא נמסר: "בעבר שימש בית הספר הממלכתי דתי גיבורי עציון  לקליטת כל ילדי העולים שהגיעו לעיר על מנת לחזק את נושא הזהות היהודית.  כיום הנושא קיים בכל בתי הספר בעיר ללא יוצא מן הכלל ועל כן אין הצדקה לשייכם לביה"ס סקטוריאלי שאינו עונה בהכרח על צרכיהם. בעצה אחת עם משרד החינוך הוחלט כי ייעודו של בית הספר להיסגר כאשר התלמידים ישתלבו בצורה מיטבית ובהצלחה בבתי הספר בעיר, ע"פ אזור מגוריהם, בהם קיים אקלים חינוכי ברמה גבוהה שיתרום להישגיהם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות