fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קנס של 6500 שקלים על דיג לא חוקי בשמורת גדור

שמורת טבע ים גדור- קרדיט צילום רשות הטבע והגנים
שמורת טבע ים גדור- קרדיט צילום רשות הטבע והגנים

בית משפט השלום בנתניה הרשיע לאחרונה בתום הליך משפטי תושב טירה, שעסק בדיג לא חוקי של דגים ובאמצעות רובה דיג בתחום שמורת טבע ים גדור שבאזור מכמורת. הנאשם עשה זאת למרות שילוט המוצב בשמורה ואוסר זאת. הנאשם נתפס בשעת מעשה על ידי פקח רשות הטבע והגנים כשבידיו רובה דייג ושלל דגי סרגוסים.

בעקבות האירוע, שהתרחש בדצמבר 2015, הגישה רשות הטבע והגנים כתב אישום נגדו באשמת פגיעה בשמורת טבע, איסור הכנסת חומר זר לשמורה, איסור הכנסת נשק לשמורה ואי ציות להוראות הרשות.  במהלך הדיון הנאשם לא כפר בעובדות אך טען שעשה זאת שלא בתחום השמורה וכי בכל מקרה לא היה שילוט במקום.

בתום ההליך ולאחר שמיעת ובחינת העדויות הן מצד רשות הטבע והגנים והן הנאשם עצמו  קבע השופט כי רשות הטבע והגנים הוכיחה מעל לכל ספק כי הנאשם ביצע את העבירות המיוחסות לו בכתב האישום ולפיכך הרשיע אותו בביצוען. השופט ציין בסיכום הדיון כי העבירות בהן הורשע הנאשם פוגעות בערכי טבע מוגנים כדמות שמורות טבע ימיות אשר בהן ערכי טבע מוגנים, ואין מדובר רק בהפרת הוראות או בכניסה תמימה לשטחי השמורה אלא אף בעיסוק בדיג אשר בסיומו אף יצא הנאשם מן הים שבידיו שלל דגים מן השמורה.

שמורת טבע ים גדור- קרדיט צילום רשות הטבע והגנים
שמורת טבע ים גדור- קרדיט צילום רשות הטבע והגנים

בתום הדיון גזר השופט על הנאשם קנס כספי בסך 6,500 ₪  או 45 ימי מאסר תמורתו בנוסף לחתימה על התחייבות כספית בסך 13,000 ₪ שלא לעבור עבירה מהעבירות בהן הורשע וזאת לתקופה של 3 שנים.

לדברי און ולנסי, ממונה פיקוח, אכיפה וחקירות במחוז מרכז של רשות הטבע והגנים, "שמורות טבע בכלל וימיות בפרט נועדו לשמור על המאזן האקולוגי ואוכלוסיית החי והצומח המקומי מפני כל פגיעה – בעיקר בידי אדם. במסגרת זאת, נשקיע כל מאמץ על מנת למגר תופעות של פגיעה בשמורות הטבע. אנו מודים על החלטת בית המשפט, שהבין את חומרת העבירות של הנאשם  והרשיע אותו בעבירות שיוחסו לו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות