fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קליש בעיריית חיפה: "בוקר היסטורי לעיר"

ראשת העירייה נכנסה הבוקר לתפקידה ואמרה שאחת המשימות הראשונות שלה היא טיפול בבעיות של מפרץ חיפה. "קורים כמה דברים מדאיגים במפרץ חיפה שאנו לומדים כרגע לעומק ולא נרפה"
אגף הפיקוח העירוני הגביר את האכיפה. עינת קליש רותם | צילום: יח"צ
אגף הפיקוח העירוני הגביר את האכיפה. עינת קליש רותם | צילום: יח"צ

ראשת העירייה של חיפה ד"ר עינת קליש רותם נכנסה הבוקר לתפקידה והשיבה על שאלות נציגי התקשורת בשידור שהועבר לדף הפייסבוק של העירייה.

"אני מתרגשת להיות פה, זהו בוקר היסטורי לעיר שלנו, חיפה. אין ספק שקרה דבר גדול בעיר, אתם רואים פה הרבה מאוד אנשים והם אלו שהביאו אותי למקום הזה. אחרי שש שנים שאני והצוות שלי למדנו את הבעיות של חיפה, בעיות התושבים וכל המצוקות, אנחנו מחכים ממש בקוצר רוח להתחיל לעבוד ולשנות, לעשות את כל הדברים לשמם הגענו. שנים שאנו לומדים לעומק את מה שקורה בעיר ורק מחכים להתחיל לעבוד. אגב התחלנו כבר בשבוע שעבר, אנחנו כבר אחרי כמה ימים טובים של עבודה, שיתנו לנו עבודה ובקרוב מאוד נתחיל לראות שינויים בעיר".

קליש נשאלה על המטרות הראשונות שלה בתפקיד, על דברים דחופים לטיפול והיא התייחסה לבעיות הסביבתיות הנמצאים בשלבים מתקדמים בוועדות התכנון.

"המטרות הראשונות הוא לבדוק מה קורה במפרץ חיפה. הקדשנו כמה ימים טובים לכל הנעשה במפרץ ועם שדה התעופה. אני לא יודעת כמה אתם מודעים לתוכניות להוסיף תחנת כוח נוספת בבתי הזיקוק. קורים כמה דברים מדאיגים במפרץ חיפה שאנו לומדים כרגע לעומק ולא נרפה. לא נשאיר אבן אחת לא הפוכה. כל מה שהפיך נגיע אליו".

קליש התבקשה להתייחס להרכב הקואליציה ולמרות הקשיים בהם היא נמצאת, לאור העובדה כי ביקשה להוסיף תקן לסגן עיר נוסף בשכר, אמרה: "אין שום קשיים בקואליציה, הכל מתוכנן וברגע שתהיה קואליציה כמו שאנו רוצים, נפרסם אותה, הכל טוב… כמות הבעיות שיש בעיר היא עצומה, אנחנו אחרי כמה שנים של עבודה מהאופוזיציה אספנו ולמדנו את כל מצוקות התושבים, אני לא חושבת שיש מקום אחד בעיר, שכונה אחת או נושא אחד שאפשר להגיד שהוא לא דורש טיפול. ברור שאלו תהליכים ארוכים, היינו צריכים להתחיל אותם כבר אתמול ונעשה את זה, אבל אני מאמינה שצריך לטפל בהכל באופן מערכתי ולהתחיל להוביל את השינויים האלה ביחד ולא לעבוד בטור, כי השינויים האלה גם כך ייקחו שנים רבות".

קליש התייחסה לנושא דו הקיום בחיפה ואמרה שיש בכוונתה להפוך את חיפה למודל בינלאומי, להראות לכל העולם איך אפשר לחיות טוב ביחד. "יש לי כבר תוכניות בראש. פניתי בשנתיים האחרונות לכל מיני גורמים גם בעולם, כדי לדבר על מיזמים משותפים עם העיר חיפה שישימו אותה על המפה העולמית ובקרוב נוכל לממש אותם".

 

עינת קליש רותם (צילום: יח"צ)
עינת קליש רותם (צילום: יח"צ)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות