fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קיבלתם דוח חנייה במגרש חנייה ברכבת? בקשו חזרה את הכסף

חבר מועצת פרדס חנה כרכור, מיכה מגידש, קורא לנהגים שחנו על מעגל תנועה וקיבלו דוחות, לבקש את כספם חזרה. הנימוק: אי בהירות לגבי חוקיות המעגל
מכוניות חונות על המדרכה באזור הרכבת (צילום: נירית שפאץ)

בעיית החנייה לבאי תחנת הרכבת בפרדס חנה מוכרת היטב באזור. בשעות הבוקר מתמלאים מגרשי החנייה עד אפס מקום ונהגים נאלצים להחנות את רכבם בשולי הכביש בטור שמגיע עד אנדרטת הנחל. בשוליים הצפוניים של מגרש החנייה הסמוך לתחנת הרכבת, מסתתר מגרש חנייה שבמרכזו מעגל תנועה. מאחר שהמעגל אינו ממלא את ייעודו כמווסת תנועה, החלו נהגים להחנות על המעגל וקיבלו קנסות בגובה 500-250  שקלים.

חבר המועצה מיכה מגידש מספר כי תושבים פנו אליו בנושא: "בחודש אפריל 2016, פנה אלי נהג שקיבל דוח וטען שמעגל התנועה נבנה שלא כחוק, ואף לא אושר על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. התחלתי תהליך בדיקה מול מהנדס המועצה, אודות חוקיות המעגל, ולא קיבלתי תשובות חד משמעיות. ביקשתי לראות את האישורים לבניית המעגל, לא קיבלתי תשובות ולא מצאתי שום סימוכין בוועדה לתכנון ובנייה לאישור בניית המעגל.

"יתרה מכך, כשהתחלתי את תהליך הבדיקה, התברר שניתנו שתי הנחיות לפקחים: האחת – להפסיק לרשום דוחות חנייה לחונים על המעגל. השנייה – נהג שיבקשו יבוטל להם הדו"ח, תוך ציון העובדה ש'הדוח בוטל לפנים משורת הדין'. לנהגים ששילמו את הדוח, לא יוחזר כספם".

מכוניות חונות על המדרכה באזור הרכבת (צילום: נירית שפאץ)
מכוניות חונות על המדרכה באזור הרכבת (צילום: נירית שפאץ)

בישיבת המועצה ביום חמישי שעבר הגיש מגידש הצעה לסדר להחזיר לכל הנהגים ששילמו את הדוחות את כספם, בטענה שהדוחות לא חוקיים וממילא הגבייה אינה חוקית. מליאת המועצה דחתה את ההצעה, בטיעון שלא ניתן להשיב את הכספים.

מגידש: "מדובר בדרך קלה, מהירה ולא חוקית להעשרת קופת המועצה. אני פונה לכל נהג ששילם את הדוח לפנות למועצה ולבקש לקבל את כספו, אפילו 'לפנים משורת הדין', וממליץ לכל נהג שכספו לא יוחזר לפנות לקבלת סעד בית המשפט. אספק לכל דורש את כל החומר בנושא. אם אזומן, אגיע לבית המשפט כחבר המועצה לתת עדות שתתמוך בגרסת הנהגים. אין לי צל צילו של ספק שבית המשפט יורה על השבת הכספים לנהגים".

תגובת מועצת פרדס חנה כרכור: "המועצה מבצעת אכיפה באזור הרכבת נגד רכבים החונים בצורה המהווה מכשול ומפריעים לתנועה. הדוחות לגביהם חבר המועצה מגידיש הגיש את ההצעה, ניתנו לנהגים שחסמו את המעבר בכיכר וחנו על נתיבי הנסיעה. בהתאם להנחיית המועצה, הנושא הועבר לבדיקת היועץ המשפטי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות