fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קיבוץ לוחמי הגטאות: התושבים התעוררו לאנטנה בגובה 70 מטר

מחטף האנטנה: תושבי קיבוץ לוחמי הגטאות גילו בשבוע שעבר מתקן אנטנה המתנשא לגובה 70 מטר שהוקם בשטח הבסיס הצבאי שרגא על כביש 4.  האנטנה מוקמת בימים אלו, נמצאת 60 מטר מבתי התושבים. ממידע מוסמך נודע כי מתוכננת אנטנה המתנשאת לגובה 70 מטר. בשלב זה הותקנו היסודות, בצורה משולשת בגובה 20 מטרים.  אף על פי שצה"ל אינו מחויב בשטחו בשיתוף הציבור, הקיבוץ השכן לא רואה זאת בעין יפה.

יצוין כי בקיבוץ אין ולו רגע דל. הקיבוץ מנהל מאבק יחד עם מועצת מטה אשר על הקמת מפעל התפלה בשטח של 100 דונם מזרחית לקיבוץ,  צפונה משם מתנהל מאבק משפטי על הקמות רעש מאולם אירועים. רק לאחרונה הקיבוץ היה שותף למאבק  כנגד הכשרת מנחת תעופה אזרחי בקיבוץ שמרת. כעת יצטרכו להתמודד עם בעיה חדשה בצד המערבי: מתקן אנטנה חסר תקדים.

הקמת האנטנה מול הקיבוץ (צילום עצמי)
הקמת האנטנה מול הקיבוץ (צילום עצמי)

הקיבוצניק יאיר פלג מלוחמי הגטאות מסביר: "עבדו  פה כמו  בסיפור 'חומה ומגדל' ב-1930. לא הודיעו כלום לקיבוץ ולא למועצת מטה אשר. לא נתנו שום אפשרות לערער ולהתנגד.  מתוכננת אנטנה שתהיה  מפלצת תקשורת ענקית. אם הייתה לנו את הזכות להתנגד ולערער היינו דורשים להזיז את האנטנה 400 מטר לצד הדרומי או 600 מטרים לצד המערבי. אך הציבן את האנטנה בצד הכי קרוב לבתים של החברים, בערך 80 מטר מהבתים. יש פה התנהגות כמו של צבא כובש.  במלחמה אתה לא שואל איפה מותר לשים אנטנה, אבל זה הבסיס ביחסי שכנות בתוך הקהילה".

עוד מוסיף פלג: "אני בטוח שהצבא עבד לפי התקן, אבל  יכול להיות שבעוד שנתיים יוסיפו דברים נוספים על האנטנה ולא נדע רמות קרינה ובטיחות. אנו מצפים מהצבא שיתחשב ויעביר את האנטנה למקום אחר מרוחק מהמגורים. איך אפשר לבנות מתקן שיכול להיותי מפגע, ומבלי אפשרות להתגונן.  זה נהפך לבלתי נסבל".

ממועצת מטה אשר נמסר: "נושא הובא לידיעת המועצה בתחילת השבוע. מדובר באנטנה צבאית שקיבלה את כל האישורים הנדרשים, אולם למרות זאת פנה סגן ראש המועצה, משה דוידוביץ' לגורמים המטפלים בנושא בפיקוד צפון, שהתחייבו לערוך בדיקה נוספת בעניין. המועצה תמשיך לעקוב אחר הנושא".

מדובר צה"ל נמסר: "״מדובר באנטנה שהקמתה החלה לפני כשנתיים, בתוך בסיס צבאי. כל האנטנות הקיימות בצה״ל עוברות סדרת בדיקות מעמיקה ועומדות בסטנדרטים מלאים של גורמי המקצוע והרפואה.  תיאום ההתקנה נעשה אל מול אנשי המקצוע הרלוונטיים ועל פי פקודות חיל הרפואה״.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות