fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קונינסקי: "הקמת פארק מדע בכרמיאל עד דצמבר 2020"

משה קונינסקי צילום אלכס הובר
משה קונינסקי צילום אלכס הובר
משה קונינסקי צילום אלכס הובר
משה קונינסקי צילום אלכס הובר 

משה קונינסקי יו"ר האופוזיציה היום ומועמד לראשות העירייה הציג השבוע טפח מתכניותיו לפיתוח מקורות תעסוקה איכותיים והדרך להגשמתם.

הראשונה בהן בטווח זמן קצר הקמת פארק מדע עד סוף שנת 2020 .

קונינסקי הסביר: "עיריית כרמיאל באמצעות החברה הכלכלית תיזום את הקמתו של  פארק מדע  בשיתוף יזמים שיבנה בסמוך לפקולטה להנדסה בבראודה.  הפארק יכלול בשלב הראשון, עד 5,000 מ"ר שטחי תעשייה ומשרדים ובנייתו תסתיים עד דצמבר 2020 ,בשיטת בניה קלה ומהירה, כאשר שיווקו ואכלוסו המלא יסתיים עד מחצית שנת 2021. פארק זה יוסיף בין 300  ל- 350 מקומות עבודה ".

"החברה הכלכלית כרמיאל תיזום בשיתוף יזמים ,קרנות הון סיכון ותקציבי מדינה, הקמתן של שתי חממות טכנולוגיות מדי שנה. עד שנת 2020 יבנו שלוש עד שש חממות שיוסיפו עוד 150-200 מקומות עבודה חדשים" הסביר קונינסקי.

בהופיעו בפני תושבים ופעילים הסביר: "פארק החממות הטכנולוגיות Accelerator – המאיץ של העיר כרמיאל" יבנה במימון קרנות הון סיכון ובשיתוף המדען הראשי ועיריית כרמיאל: כמו כן, נפעל לקדם הסכם הבנות עם הנהלות  של חברות תעשייתיות גדולות להטמעת מעבדת מחקר ופיתוח  בחממה, כאשר לכל חממה יהיו תמריצים ומדדים כפונקציה של זמן. כלומר בתוך שנה פיתוח מוצר חדש/אפליקציה יזכה בבונוס את החברה ואת הצוות בחממה. אל מול זאת, תהנה החברה מפטור והנחות מתשלום של שכר דירה ומיסים נוספים".

בנוסף, הדגיש קונינסקי: "כל חברה חדשה שתחפוץ להיכנס לפארק המדע תאובחן ותסונן ככזאת שיכולה לתרום להחזר ההשקעה ולפיתוח השקעה עתידי. מתחם החממות – "accelerator כרמיאל" יהווה מוקד משיכה ליזמים מכל הארץ ובהמשך גם להשקעות מחו"ל. לחברות עם סניפים בחו"ל, תינתן עדיפות".

בכוונתו של קונינסקי גם לפעול לשדרוג אזורי התעשייה הקיימים בעיר. פארק התעשייה בכרמיאל כולל כיום כ-2,000 דונם וכ- 600,000 מ"ר שטח בנוי. יותר מ-35 אחוז מהשטחים הבנויים ריקים ואינם בשימוש, חלק ניכר של השטחים הבנויים משמשים למטרות מסחר ואינם משמשים כלל לתעשייה. "נשקיע בחידוש התשתיות הפיזיות של אזור התעשייה , ניזום מתן שירותי אחזקה, גינון תברואה ושמירה נאותים. נפעל לשווק את שטחי התעשייה למטרות תעשייה, נפעל במרץ לשיווק השטחים למפעלים וליזמי תעשיית ההיי טק, נציע לתעשיינים להקים או להעתיק מפעלים מאזורי תעשייה אחרים גם במחיר של מתן הנחות במיסי ארנונה ככל שמאפשר החוק  ושיספק מקומות תעסוקה לתושבי העיר למשך שלוש שנים לכל הפחות. מפעל אשר יקבל הטבה כזו יידרש לדווח מדי רבעון על מצבת עובדיו ויהיה עליו להמשיך ולהעסיקם ברצף מספר שנים".

אזור התעשייה בר-לב הנמצא בבעלות של מספר רשויות, באזור כש-25 אחוז מהם שייך לכרמיאל,  גם הוא נמצא בין תכניותיו: "שיווק אזור התעשייה בר לב אשר נמצא יקבל עדיפות גם הוא ומעורבות הנהלת העיר בקידומו ופיתוחו, תגדל. יותר מכל, נדאג לשיפור התשתיות באזור התעשייה הקיים של העיר כרמיאל תוך הסדרת ומעורבות גבוהה בנושאי: גינון, פינוי אשפה, תשתיות מים, תאורה, סלילת כבישים ומפרצי חנייה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות