fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ציונות עם פטריות ובלי מירכאות

רוזה דוידיאן מזרעית, שהקימה במושב את "חוות השמפיניון", זכתה באות "אשת השנה בחקלאות". מה שהתחיל כעסק משפחתי קטן הפך עם השנים לחברה מצליחה, המעסיקה כ-200 עובדים ומייצאת את מוצריה לחו"ל
"הייתה לי משאלה - שכל האנשים יאכלו פטריות". רוזה דווידיאן בקבלת הפרס | צילום: איקי מימון
"הייתה לי משאלה - שכל האנשים יאכלו פטריות". רוזה דווידיאן בקבלת הפרס | צילום: איקי מימון

רוזה דווידיאן מזרעית, שהקימה את "חוות השמפיניון" במושב שעל גבול הלבנון, זכתה באות "אשת השנה בחקלאות" בוועידת ישראל ה-9 לחקלאות. בדברים שנשאה בפני באי הוועידה, תיארה דווידיאן את הדרך שעברה מאז ניכשה את העשבים מסף ביתה במושב ועד לאימפריית הפטריות המשוכללת שהקימה.

דווידיאן סיפרה: "עליתי ארצה עם משפחתי ב-1956. ב-1962 נישאתי ליצחק. ב-1967 עברנו עם שני ילדינו לגור במושב זרעית. היינו ממייסדי המושב שמנה אז כ-48 משפחות, על גבול לבנון, ללא גדר.

"הבית שקיבלנו היה ממוקם בין סלעים וטרשים. לא ניתן היה להיכנס אליו. הדבר הראשון שעשיתי זה ליישר את השטח. ניכשתי עשבים ויצרתי גינה. האמצעים שעמדו לרשותנו אז היו 500 עוף פטם ומעט מטעים. הרעיון לגדל פטריות עלה לראשונה שנים רבות לפני שהקמנו את 'חוות השמפיניון'. בשנות ה-60 המוקדמות, כנערה בקיבוץ מצובה, הקיבוץ הראשון בארץ שגידל פטריות, המראה שלהן הקסים אותי. ענף הפטריות לא היה מוכר אז בארץ וכמות הפטריות שם הייתה מזערית. רק האליטות יכלו להרשות לעצמן לאכול פטריות. אני זוכרת שהייתה לי משאלה שכל האנשים ללא יוצא מן הכלל יאכלו פטריות. ואכן, נפלה בחלקי הזכות להאכיל את כל אזרחי המדינה בפטריות של 'חוות השמפיניון' – מותג שמאחוריו עומדים אמינות, איכות, שירות, אחריות והרבה מאוד חשיבה. אני מאמינה בחדשנות ובאימוץ תהליכים טכנולוגיים מתקדמים. משה, בני, ממשיך את דרכי בכישוריו המיוחדים ופועל ללא לאות להצלחתנו בארץ ומעבר לים.

מגוון סוגי פטריות, איכות ללא פשרות | צילום: אתר חוות השמפיניון
מגוון סוגי פטריות, איכות ללא פשרות | צילום: אתר חוות השמפיניון

"אני ממשיכה ללמוד בכל יום ומפנה את האנרגיות שלי לבנייה ועשייה. אני מאמינה מאוד בנשים שבוחרות בעשייה. בשנות פעילותי נוכחתי לדעת, כי לנשים יש מחשבה מקורית והן מוצאות פתרונות יצירתיים. הן בעלות ראיית עולם רחבה. הארץ קמה עם יישובי חומה ומגדל ואני במושב זרעית אמשיך לבנותה, לגדל ולספק פטריות לכל אזרחיה".

"חוות השמפיניון" הוקמה ב-1982 על ידי רוזה ויצחק דווידיאן במושב זרעית כעסק משפחתי, כחלק ממאמץ לאומי לחיזוק וביסוס הפרנסה החקלאית ביישובי קו העימות. החווה מעסיקה כיום כ-200 עובדים ביניהם אגרונומים, מגדלים, אורזים ועובדי אחזקה מיישובי האזור ודואגת לרווחתם ולתנאי עבודתם.

"חוות השמפיניון" נחשבת למובילה ולגדולה בארץ בשוק הפטריות. לחווה קו מוצרי פטריות טריות, מהן ניתן ליהנות כל השנה. פטריות החווה מצטיינות במראה יפהפה, באיכות צורתן ובטעמן המעודן, כתוצאה של טיפול קפדני, מקצועי ותשומת לב רבה של אנשי מקצוע מהטובים ביותר בענף לאורך כל תהליך הגידול. פטריות החווה הן המבוקשות ביותר בשוק הקולינרי הישראלי – מהצרכן הפרטי, רשתות השיווק ועד לטובי השפים. החווה מציעה מגוון פטריות טריות: פטריות שמפיניון, פורטבלה ומגה פורטבלה ופטריות יער שונות. לאתר חוות השמפיניון.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות