fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"צוות תוכנית המתאר נחרד לגלות שהמבנה איננו"

הגר-פרי יגור טוענת כי ניתן היתר לא חוקי להריסת בית פייג בפרדס חנה. המועצה: "בעת בדיקת ההיתר, תוכנית המתאר הייתה בתהליך האישור הסטטוטורי"
כאן בונים. מבנה קם על הריסות בית פייג. צילום: נירית שפאץ
כאן בונים. מבנה קם על הריסות בית פייג. צילום: נירית שפאץ

לפני מספר חודשים נהרס בית פייג שברחוב הראשונים 16 בפרדס חנה, באופן בלתי צפוי עבור התושבים, ובלי דיחוי החלו עבודות בנייה על השטח. הגר פרי יגור, חברת מועצה, חברת הוועדה המקומית וחברת ועדת השימור, טוענת כי ניתן היתר לא חוקי להריסת המבנה שהיה מיועד לשימור עם הגבלות מחמירות.

במכתב בנושא ששלחה לממונה על המחוז ויו"ר הוועדה המחוזית חיפה, יוסף משלב, ולראש מועצת פרדס חנה~כרכור, חיים געש, עם העתקים לגורמים נוספים (מנכ"ל משרד הפנים, היועמ"שים לוועדה המחוזית והמקומית ועוד), כותבת פרי~יגור: "ב-27 בינואר התקיימה ישיבת ועדת המשנה המקומית (בהעדרי), בה אושרו שתי בקשות להיתרי בנייה בגוש 10103 חלקה 14 ברחוב הראשונים בפרדס חנה, בקשה מספר 20150747 להריסת בית קיים ובניית בית מגורים חד משפחתי דו קומתי… ובקשה מספר 20150748 לבניית בית מגורים חד משפחתי דו קומתי + בריכת שחייה… מעיון בפרוטוקול הדיון עולה כי לא הייתה התייחסות לכך שבמקרקעין אלה מצוי מבנה שסומן בתוכנית המתאר המופקדת (353-0138586) על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה כמבנה לשימור עם הגבלות מחמירות. תשריט חלוקה אחפ/2016002, שמהפרוטוקול עולה כי אינו תואם את תוכנית 308-0276527 שהומלצה להפקדה זה מכבר על ידי ועדת המשנה המקומית, אושר למרות זאת".

כאן בונים. מבנה קם על הריסות בית פייג. צילום: נירית שפאץכאן בונים. מבנה קם על הריסות בית פייג (צילום: נירית שפאץ)

פרי יגור טוענת כי בשבוע שלאחר מכן הוצאו היתרי בנייה לשתי הבקשות, ובמהרה הוגשו שתי בקשות נוספות. הקבלן, לדבריה, הקדים לקבוע עובדות בשטח באין מפריע: "ב-3 באפריל, כך נמסר לי, התקיים סיור של צוות תוכנית המתאר במסגרת שמיעת ההתנגדויות על ידי החוקר שמונה לנושא… נמסר לי כי הצוות נחרד לגלות כי המבנה שהיה מיועד לשימור נהרס בפועל ואיננו עוד. גורמים שהיו במקום מסרו כי צוין בפני הצוות שהמבנה נהרס חודשיים קודם לביקור זה, קרי עוד לפני מתן ההיתר… הצגת תמונת נתונים חלקית לחברי הוועדה ביום 27 בינואר נראה שהביאה לאישור ומתן היתר בנייה להריסת מבנה המיועד לשימור… אבקש כי תיכנסו לעובי הקורה וככל שנעברו עבירות, אבקשכם לפעול במלוא חומרת הדין".

פרי יגור טענה השבוע: "גם אם מדובר באפשרות התיאורטית של מהלך שנעשה מתוך טעות שמקורה בלוחות הזמנים של הפקדת התוכנית, חלה על מהנדס הוועדה החובה לעדכן את בדיקת כל הבקשות לאור התוכנית. אני מסרבת לקבל תשובה שמקור הנושא הוא טעות. עבירה על החוק אינה טעות".

תושבת רחוב הראשונים מספרת כי כזכור לה, הבית נהרס לפני כשלושה-ארבעה חודשים, ואיתו נעלם העץ הגדול שלצידו. "כך נראו הבתים כשהקימו את המושבה", אומרת התושבת, "הבית הזה הוא האחרון שנותר בצורתו המקורית. אין מילים בפי לומר כמה אני כועסת".

ממועצת פרדס חנה-כרכור נמסר בתגובה: "מבנה בית פייג מופיע בתוכנית המתאר החדשה כמבנה לשימור. עם זאת מבנה זה מצוי על שטח פרטי ובבעלות פרטית. נציין כי בעת בדיקת ההיתר, תוכנית המתאר הייתה מצויה בתוך תהליך האישור הסטטוטורי והיא טרם נקלטה נכון לזמן בדיקתו במודל המידע הגיאוגרפי. מאחר ובודקת התוכנית בוועדה לא הייתה מודעת להוראת השימור וטיפלה בבקשה ללא מגבלה זו, לבקשה ניתן היתר כחוק. בעל ההיתר לא הוזמן לחקירה מאחר וההיתר ניתן מבחינתו כדין. בעקבות מקרה זה בכוונתנו להחמיר את הנהלים בכל הנוגע לשימור".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות